دبیر اجرایی همایش تازه‌های بالینی مطرح کرد:

ایران بزرگ‌ترین شبکه درمان اعتیاد در خاورمیانه/ ضرورت نظرخواهی از پزشکان عمومی در اجرای برنامه آموزشی طب عمومی

دبیر اجرایی همایش تازه‌های بالینی، گفت: تقریباً بزرگ‌ترین شکبه درمان اعتیاد در خاورمیانه را داریم، به طوری که ۱.۱ دهم میلیون مددجو در ۸ هزار کلینیک در سراسر کشور تحت درمان هستند.
ایران بزرگ‌ترین شبکه درمان اعتیاد در خاورمیانه/ ضرورت نظرخواهی از پزشکان عمومی در اجرای برنامه آموزشی طب عمومی
1403/06/02 - 16:38
تاریخ و ساعت خبر:
197163
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محمد دوزنده نرگسی در حاشیه همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، اظهار داشت: همایش تازه‌های بالینی، با هدف ارتقای دانش و توانمندی پزشکان عمومی کشور در دو بخش طب عمومی و درمان اعتیاد، برگزار می‌شود.
وی با اشاره به امتیاز بازآموزی برای پزشکان عمومی که در همایش ثبت نام و شرکت کرده اند، افزود: برای طب عمومی که دوره سه روزه در نظر گرفته شده است، ۱۵ امتیاز بازآموزی و برای دوره دو روزه درمان اعتیاد، ۱۰ امتیاز بازآموزی اختصاص یافته است.
دبیر اجرایی همایش به برپایی نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی همزمان با برگزاری همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ غرفه برای شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و دانش بنیان، در نظر گرفته شده است.
نرگسی در واکنش به روند درمان اعتیاد در کشور، بیان داشت: تقریباً بزرگ‌ترین شکبه درمان اعتیاد در خاورمیانه را داریم، به طوری که ۱.۱ دهم میلیون مددجو در ۸ هزار کلینیک در سراسر کشور تحت درمان هستند. بنابراین، هر تصمیمی که برای این افراد گرفته می‌شود، باید به نظرات کارشناسی ذی نفعان نیز توجه شود.
وی گفت: متأسفانه تصمیمات وزارت بهداشت در دو سه سال اخیر، در مسیر اشتباه بود که امیدوارم در دوره جدید وزارت بهداشت، شاهد اصلاح رویکرد اشتباه این وزارتخانه باشیم.
نرگسی تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی، کانون درمانگران اعتیاد، انجمن علمی روانپزشکی و انجمن پزشکان عمومی، نسبت به تصمیمات اشتباه وزارت بهداشت در مسیر درمان اعتیاد معترض بوده اند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : در همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی ویژه برنامه روز پزشک با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت بزرگداشت روز یکم شهریور زادروز بوعلی سینا ( روز پزشک ) ازساعت ۱۷ تا ۲۱ به عنوان برنامه روز پزشک در سالن اصلی همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دبیر اجرایی همایش تازه‌های بالینی، جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین شبکه درمان اعتیاد در خاورمیانه ،درمان اعتیاد،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو