دبیر بورد فیزیوتراپی ایران:

۴۴ درصد از مشکلات اسکلتی در زنان مربوط به کف لگن است/ استفاده زیاد از تلفن همراه ابتلا به دیسک ستون فقرات را افزایش می دهد

دبیر بورد فیزیوتراپی با بیان اینکه ۴۴ درصد از مشکلات اسکلتی در زنان مربوط به کف لگن است، گفت: به دلیل استفاده زیاد از تلفن همراه در افراد خصوصا در کودکان و نوجوانان بروز دیسک در ستون فقرات را افزایش می دهد.
۴۴ درصد از مشکلات اسکلتی در زنان مربوط به کف لگن است/  استفاده زیاد از تلفن همراه ابتلا به دیسک ستون فقرات را افزایش می دهد
1403/06/06 - 12:22
تاریخ و ساعت خبر:
197376
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر دکتر اسماعیل ابراهیمی دبیر بورد فیزیوتراپی ایران در نشست خبری چهارمین کنگره بین المللی و سی و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ، اظهار داشت: ۸۰ درصد پارگی رباط ها در صبح و غروب وجود دارد ،هنگام غروب نیز عضلات خسته است از این رو افراد باید نیم ساعت آهسته راه بروند چون آب جمع شده در دیسک به میزان ۵۴ درصد کاهش می یابد .
وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: دانش آموزان در معرض خطر ابتلا به دیسک هستند از آنجایی که استفاده از تلفن همراه در افراد خصوصا در کودکان و نوجوانان زیاد شده استفاده طولانی مدت از آن به دلیل اینکه سر رو به پایین است منجر به بروز دیسک در ستون فقرات می شود.
ابراهیمی مهمترین علت محرومیت‌های شغلی که ۸۰ درصد افراد به گونه‌های مختلف درگیر آن هستند را اختلالات اسکلتی عضلانی دانست و افزود : در این وضعیت فیزیوتراپی و اقدامات پیشگیرانه آن قبل از رسیدن به مرحله ناتوانی معنای بهتری پیدا می‌کند.
۴۴ درصد زنان مشکلات کف لگن دارند
وی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد از مشکلات اسکلتی در زنان مربوط به کف لگن است، بیان کرد تصریح کرد: مشکلات کف لگن در زنان منجر به عارضه های نظیر عدم کنترل ادرار و‌مدفوع و مسایل جنسی میشود ضمن اینکه بیماریهای دیگر نظیر کمردرد بروز پیدا کرده و پرمان آن بسیار سخت است.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه درمان کف لگن باید توسط فیزیوتراپیست انجام شود، تصریح کرد: این اقدامات باید همکاری متخصصان گوارش، زنان، اورولوژیست و روانپزشک نیز انجام شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرگزاری زنان ایران مبنی بر تبلیغ جا انداختن عضلات و درمان مشکلات اسکلتی در فضای مجازی ، گفت: جا انداختن عضلات به شکل سنتی باید توسط افراد حرفه ای و متخصص فیزیوتراپی انجام شود و افراد فریب تبلیغات شبکه های اجتماعی را نخورند زیرا آسیب های زیادی به بیماران وارد می شود حتی بعضی از افراد دچار نقض عضو شدند.
ابراهیمی ادامه داد: کشور ایران در خصوص مدرک دکتری حرفه ای فیزیوتراپی پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد ضمن اینکه برای نخستین بار در ۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور دانشجویان دکتری حرفه ای پذیرفته می شوند.
در ادامه این نشست ایرج عبداللهی رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه فیزیوتراپی در خط مقدم درمان قرار دارد، گفت : با توجه به روند افزایش سالمندی در کشور نیاز و دسترسی به خدمات توانبخشی نیز بیشتر خواهد شد.
وی به جایگاه و اهمیت فیزیوتراپی اشاره کرد و گفت: با توجه به تبلیغات گسترده در فضای مجازی ، از هموطنان درخواست می کنیم هنگام مراجعه فیزیوتراپیست از سازمان نظام پزشکی مشخصات فرد مربوطه را استعلام کنند.
عبداللهی در ادامه این مطلب تاکید کرد: افراد می توانند وارد سایت نظام پزشکی شده و نام فیزیوتراپیست را جستجو کنند و البته این افراد باید کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی را نیز داشته باشند.
۸۰ درصد مردم در طول عمر به کمردرد مبتلا می شوند
پرهام پارسانژاد فیزیوتراپیست در ادامه این نشست با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم در طول عمر خود کمردرد را تجربه می کنند ، اظهار داشت : ۲۰ درصد از این دردها مزمن است ضمن اینکه ۹۵ درصد کمردردها برای درمان نیازی به جراحی ندارند و با اقدامات غیرجراحی نیز درمان می شوند .
پارسانژاد گفت: مشکلات عضلانی اسکلتی هزینه های سنگینی را بر دوش فرد بیمار، خانواده و نظام سلامت جامعه تحمیل می کند درحالی که اگر نظام سلامت کشور به ویژه ها بیمه ها توجه بیشتری به رشته فیزیوتراپی داشته باشند، این موضوع می تواند به کاهش این هزینه ها کمک قابل توجهی کند.
وی با تاکید بر اینکه ورود افراد غیر حرفه ای به بحث فیزیوتراپی در منازل ممنوع است، تصریح کرد: بیماران حتما کارت عضویت فیزیوتراپیست ها را قبل از ورود به منزل چک کنند.
محمد رضا پور احمدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه این مطلب در پاسخ به خبرگزاری زنان ایران، بیان کرد: قولنج شکاندن و درمان مفصل به شکل سنتی ممنوع است، درمان جا انداختن مفصل در حوزه های طب فیزیکی و توانبخشی منوط گذراندن دوره های آموزشی است و متاسفانه این موضوع توسط افراد غیر حرفه ای در فضای مجازی تبلیغ می شود و خطرناک است ضمن اینکه ماساژور تراپی با اصلاح قولنج شکستن نیز درست نیست و باعث پارگی عضلات می شود.
گفتنی است چهاردهمین کنگره بین المللی و سی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران چهار تا ۶ مهرماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
خبرنگار: سیما داروغه حسینی
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دبیر بورد فیزیوتراپی ایران، مشکلات اسکلتی زنان ،دیسک ستون فقرات، تلفن همراه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو