بازی‌های کامپیوتری؛ آرامش یا آتش‌افروزی اضطراب؟

روانشناس بالینی سلامت گفت: بازی‌های کامپیوتری می‌توانند همزمان منبعی برای کاهش استرس و یا عامل تشدید اضطراب باشند.
بازی‌های کامپیوتری؛ آرامش یا آتش‌افروزی اضطراب؟
1403/06/08 - 11:02
تاریخ و ساعت خبر:
197400
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مریم محبت روانشناس بالینی اظهار کرد: بازی‌های کامپیوتری می‌توانند تأثیرات متفاوتی بر استرس و اضطراب افراد داشته باشند، که بسته به نوع بازی و مدت زمان انجام آن، این تأثیرات می‌توانند مثبت یا منفی باشند.
او ادامه داد:بسیاری از بازی‌های کامپیوتری می‌توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند. بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده که شامل حل معماها، فعالیت‌های آرامش‌بخش یا ماجراجویی‌های غیرخشونت‌آمیز هستند، می‌توانند ذهن افراد را از نگرانی‌های روزمره منحرف کنند و به آرامش ذهنی کمک کنند. همچنین، بازی‌های چندنفره آنلاین که امکان تعامل اجتماعی را فراهم می‌کنند، می‌توانند حس همبستگی و حمایت اجتماعی را تقویت کنند که خود به کاهش اضطراب کمک می‌کند.
محبت تصریح کرد: با این حال، بازی‌های خشونت‌آمیز یا آن‌هایی که نیاز به تمرکز و رقابت شدید دارند، ممکن است سطح استرس و اضطراب را افزایش دهند. برخی افراد ممکن است به دلیل عدم موفقیت یا فشار برای عملکرد بهتر در بازی، دچار استرس بیشتری شوند. همچنین، استفاده افراطی از بازی‌های کامپیوتری می‌تواند به اختلال در خواب و کاهش فعالیت‌های بدنی منجر شود که این عوامل نیز می‌توانند استرس و اضطراب را افزایش دهند.
او ادامه داد: به طور کلی، تأثیر بازی‌های کامپیوتری بر استرس و اضطراب افراد به نوع بازی، مدت زمان انجام آن و نحوه استفاده از بازی‌ها بستگی دارد. مدیریت زمان و انتخاب بازی‌های مناسب می‌تواند به بهره‌مندی از اثرات مثبت بازی‌ها کمک کند.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج ، خانواده ، کاهش استرس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو