در اختتامیه همایش انجمن علمی داروسازان مطرح شد:

کمک وزیر بهداشت از صاحبنظران برای تعیین قیمت دارو در ایران/ دارو گلوگاه‌هایی دارد که موجب اختلال و فساد می‌شود

وزیر بهداشت از صاحبنظران و اندیشمندان درخواست کرد تا برای قیمت گذاری دارو در کشور تصمیم جدی گرفته شود تا بیماران در حوزه دارو دچار آسیب نشوند.
کمک وزیر بهداشت از صاحبنظران برای تعیین قیمت دارو در ایران/ دارو گلوگاه‌هایی دارد که موجب اختلال و فساد می‌شود
1403/06/09 - 12:23
تاریخ و ساعت خبر:
197528
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت روز جمعه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران، اظهار داشت: این موضوع تکلیف برنامه هفتم است که به سرعت باید انجام شود. تکلیف اصلی برنامه هفتم این است که اساسنامه سازمان غذا و دارو تنظیم و به روز رسانی شود.
وی ادامه داد: از همه صاحبنظران و اندیشمندان درخواست دارم که کمک کنند تا این کار به سرانجام برسد. موضوعاتی مانند نظام دارو، قیمت گذاری دارو باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
ظفرقندی بر نظارت و رصد بر تولید دارو تاکید کرد و گفت: قبل از اینکه دچار کمبود دارو شویم باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم، و مواد اولیه و سایر چیزهای مورد نیاز را تهیه نماییم تا دچار این مشکل نشویم.
وزیر بهداشت افزود: این اصلأ خوب نیست که دارویی که برای بیمار بسیار ضروری است، در دسترس اش نباشد و این کار می تواند بیمار را دچار آسیب جدی کند، به عبارتی چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت.
ظفرقندی در ادامه مطلب تاکید کرد: رفع این موضوع نیاز به همت جمعی همه کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، دارد.
وی،شفافیت، وجود چشم انداز استراتژیک، عدالت و دسترسی عادلانه، مشارکت ذی نفعان، کارآمدی و پاسخگویی از مهمترین شاخصه حکمرانی خوب دانست و گفت: خوشبختانه در حوزه دارو همدلی و همگرایی خوبی وجود دارد. در برخی از حوزه ها به قدری اختلافات زیاد است، کار خیلی سخت جلو می رود ولی در حوزه دارو از دانشگاه ها تا محیطی ترین جاها از جمله داروخانه ها از یک همگرایی و همراهی برخوردار هستند.
ظفرقندی افزود: وظیفه ما این است که هماهنگ کننده کارها باشیم. تقاضای من است که با همدیگر کمک کنیم تا همه ابعاد دارو اعم از تولید، پخش، قیمت گذاری و دسترسی دارو کارها به خوبی پیش برود و خدمات خوبی به مردم ارایه شود.
وی بر قیمت گذاری درست دارو تاکید کرد و گفت: هرکدام از موارد فوق دچار مشکل شود، آسیب آن به مردم وارد می شود. شأن و جایگاه مردم این است که خدمت درست و صحیح باید به آنان ارایه شود.
ظفرقندی اظهار داشت: ما باید گلوگاه ها صنعت دارو را شناسایی کنیم و برای حفظ حرمت مردم باید این گلوگاه ها حذف شود همچنین باید دست به دست همه دهیم تا مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.
وی بر برطرف شدن مشکلات ارزی حوزه دارو تاکید کرد و گفت: با رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه جلساتی داشتم تا بتوانیم این موضوع را برطرف کنیم.
وزیر بهداشت افزود: قرار شد سهم مناسبی از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکلات این حوزه در نظر گرفته شود که امیدواریم بزودی وارد چرخه کار قرار گیرد.
ظفرقندی خاطرنشان کرد: امیدواریم حاصل همه اقدامات و تلاش ها این باشد که مردم جز رنج بیماری، رنج دیگری را تحمل نکنند.
خبرنگار سیما حسینی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت،ختتامیه بیست و یکمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران، قیمت گذاری دارو، نظارت و رصد دارو،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو