روایت برگزاری جشن «تقدیر از پدر قهرمان» از زبان خانم معلم مشگین/ معلمی فرزندان شهدا افتخار من است

خانم مشکین معلم کلاس دوم شهید نجفی دبستان دختران ریحانه النبی قرچک با بیان اینکه خدمت به فرزندان شهدا افتخار من است،گفت:» امسال به مناسبت روز پدر با همکاری اولیاء مدرسه و مادران دانش آموزان « جشن تقدیر از پدر قهرمان » را با حضور پدر شهید سیداحسان میرسیار برگزار کردیم.
روایت برگزاری جشن «تقدیر از پدر قهرمان» از زبان خانم معلم مشگین/ معلمی فرزندان شهدا افتخار من است
1401/11/17 - 08:00
تاریخ و ساعت خبر:
145028
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - منیره غلامی توکلی : روز میلاد امام علی(ع) و بزرگداشت مقام پدر است. این روز برای کودکانی که سایه پدر بر سر دارند، همراه با شادی و جشنی است که منشاء آن وجود پر مهر پدر است و دستانی که از آفتاب گرم تر و از باران سخاوتمند تر است. اما هستند فرزندانی که سایه پدر بر سر ندارند و این روز را با خاطرات حضور پدر حزنی توصیف نشدنی می بخشند، حزنی که در پس آن لبخندی است که نمی توان آن را " لبخند شادی" نامید.
در بین کودکانی که از داشتن پدر محروم هستند ، فرزندان شهدا مظلومیتی دارند که زبان قلم از توصیف آن خارج است و فقط باید دید که چگونه این کودکان پدران آسمانی نبود افتخار آمیز پدر را صبر می کنند و گردن آویز فرزند شهید بودن را بر خود مبارک می شمارند.

امسال روز پدر حال و هوای کلاس دوم شهید نجفی دبستان شاهد ریحانه النبی قرچک ورامین نیز با حضور فرزند «شهید مدافع حرم سید احسان میرسیار» حالل و هوایی دیگر داشت . جشنی به بزرگی دل صاف و بی آلایش بیش از 30 دختر بچه 8 ساله برای فرزندی از فرزندان شهدا برپاست آن هم به نام « تقدیر پدر قهرمان». این کلاس هم پدر قهرمان شهید دارد و هم پدری قهرمان در جرگه جانبازان امنیت « جانباز 70 درصد محمدتقی رشید » از سبز پوشان شجاع و پرافتخار نیروی انتظامی.
خانم مشگین معلم کلاس دوم شهید نجفی دبستان ریحانه النبی قرچک در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به اینکه امسال در کلاسش دو دانش آموز فرزند شهید و فرزند جانباز 70درصد مشغول تحصیل هستند ، آن را افتخاری برای خود دانست و افزود: "رقیه سادات"، فرزند شهید مدافع امنیت سید احسان میرسیار و "دریا"، فرزند جنانباز گرامی محمد تقی رشید از بهترین دانش اموزان کلاس من هستند.

وی با بیان اینکه از چند روز قبل از میلاد امام علی(ع) به فکر برگزاری جشنی با عنوان " قدردانی از پدر قهرمان" بوده است، افزود: طی مشورتی که با مادران کلاس به ویژه مادر رقیه سادات داشتیم این جشن با حضور پدر شهید سیداحسان میرسیار و همچنین تزئین و آماده سازی کلاس در خور این روز بزرگ و کودکان برگزار شد.
این معلم مهربان با بیان اینکه ، تقدیر از پدران آسمانی در روز پدر باید به گونه ای باشد که خاطره ای خوش برای فرزند شهید به جا بگذارد و به او نوعی هویت به عنوان دختر یک قهرمان بدهد ، افزود : به همین خاطر اسم چشن خود را « تقدیر از پدر قهرمان» نام نهادیم.

خانم مشگین با اشاره به اینکه قدردانی از "بابای مدرسه" به خاطر زحماتی که در طول سال متقبل می شود یکی دیگر از برنامه های ما بود، گفت: این بخش از برنامه نوعی آموزش تقدیر از زحمات دیگر برای بچه ها بود که جنبه تربیتی و فرهنگی داشت.
خانم مشگین که هشت سال سابقه تدریس دارد در مدارس روستایی را نیز در کارنامه معلمی اش دارد، با اشاره به اینکه سال تحصیلی جاری، نخستین سالی است که من در مدرسه شاهد تدریس می کند، افزود: معلی در مدرسه شاهد به ویژه در کلاسی که فرزند شهید و جانباز در آن تحصیل می کنند، مسئولیت بزرگی است. مثلا سیده رقیه دختری باهوش و حساس است و باید همه ما در مدل صحبت کردن احساسات او را درک کنیم و دریا رشید دختری قوی است ...

خانم معلم گفت: فرزند شهید با فرزند یتیم فرق دارد و معلم فرزندان شهدا باید این را درک کنند شبی که قرار بود فردا مراسم جشن قدردانی از پدر قهرمان را برگزار کنیم ، نمی توانستم خوابم ، می خواستم طوری این برنامه انجام شود که سیده رقیه خیلی راحت باشد و منقلب نشود که به حمدالله بسیار عالی برنامه برگزار شد.
وی در پایان از مدیر مدرسه خانم عطریه رضایی و کادر آموزشی تشکر کرد.

در این مراسم رقیه سادات میرسیار، فرزند شهید میرسیار برای پدر و خطاب به فرزندان شهدا گفت: ما پدر را در خانه نمی‌بینیم ولی او همیشه در نزد ما است؛ پدرها دوست دارند نزد فرزند خود باشند، پدرهایی که شهید شدند را نمی‌بینیم ولی هنوز پیش ما هستند.
وی ادامه داد: اگر عکس پدر در خانه باشد، حمایت او همراه ماست؛ پدرهای شهید برای امنیت و آسایش کشور جنگیده‌اند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جشن تقدیر از پدر قهرمان، دبستان ریحانه النبی، آموزگار مشکین
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو