مشاور فرماندهی سپاه امام رضا در امور بانوان :

الگوی سوم زن مسلمان، راه برون زن شرقی و غربی از نگاه ابزاری / جایگاه زن غربی را باید از خود او پرسید

مشاور فرماندهی سپاه امام رضا در امور بانوان گفت: باتوجه به نگاه های متحجرانه شرقی به زن و نگاه های ابزاری غربی به زن ، این زن مسلمان ایرانی است که میتواند با بهره گیری از الگوی سوم به شکستن این فضا اقدام کنند و با شناختن جایگاه خود در جهان و نظم نوین جهانی به سمت نسل پروری و تمدن سازی حرکت نماید.
الگوی سوم زن مسلمان، راه برون زن شرقی و غربی از نگاه ابزاری / جایگاه زن غربی را باید از خود او پرسید
1401/12/21 - 11:29
تاریخ و ساعت خبر:
145962
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رویا حیدرزاده مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی و مشاور فرماندهی سپاه امام رضا در امور بانوان در گفت وگوبا خبرنگار زنان نیوز با بیان اینکه ۸ مارس ، فریادی در مخالفت با تحریف جایگاه حقیقی زن در جهان است، گفت: دیدگاه غربی که همان دیدگاه لیبرالیسم حاکم بر جهان غرب است، نگاهی است که زن را ابزاری برای سرمایه و کامجویی می بیند.
وی با بیان اینکه با توجه به این ابزار بودن زن در غرب، شاهد آن هستیم که ظلم های زیادی به زنان و در قالب های مختلف خشونت های متعددی برعلیه آنان روا داشته می شود گفت: در واقع زنان جهان در این روز برعلیه همین خشکنت ورزی ها و ظلم ها تظاهرات می کنند و خواهان احقاق حقوق زنانه خود هستند.
حیدرزاده گفت: زنان غربی به این معترض اند که هویت اصلی شان از آنها گرفته شده است و وضعیت زن در غرب کاملا با وجهه سینمایی که الان میبینیم متفاوت است.
مشاور فرماندهی سپاه امام رضا در امور بانوان تصریح کرد : در مباحث حقوق بین الملل هیچ کدام از این موارد بازتاب داده نمی شود و تصویر زن غربی همان تصویر تحریف شده از زن تحت ظلم نظام سرمایه داری امروز است.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت جایگاه واقعی زنان در غرب باید از آنهایی که آنجا هستند پرسید که وضعیت زنان چگونه است؟ و چه حقوق اجتماعی دارند؟ و به لحاظ حقوق سیاسی چطور هستند؟ افزود: آیا واقعا زنان مورد حمایت قرار می گیرد یا نمی گیرند و چقدر در فعالیت‌های اقتصادی اجتماعی فرهنگی‌شان جنسیت آنها نادیده گرفته می شود و صرفا توانمندی های آنان دیده می شود؟
حیدرزاده ادامه داد: این درحالی است که گفتمان زن مسلمان ایرانی می گوید زن فارغ از جنسیت و جذابیت های زنانه اش باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد و در جامعه رشد و پیشرقت کند تا جایی که ولایت اجتماعی برای او تعریف می شود اما در تعریف زن غربی ابتدا باید زیبایی و اندامش مطرح شود بعد کارو استعداد و حضور اجتماعی اش در نتیجه ۸مارس روز گرامیداشت مقام زن نیست بلکه قیام زنان علیه تعدی به شخصیت و هویت زنانه زنان در جهان است.
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در پایان با تاکید بر نقش زنان مسلمان ایرانی در زمینه سازی ظهور بیان کرد: باتوجه به نگاه های متحجرانه شرقی به زن و نگاه های ابزاری غربی به زن ، این زن مسلمان ایرانی است که میتواند با بهره گیری از الگوی سوم به شکستن این فضا اقدام کنند و با شناختن جایگاه خود در جهان و نظم نوین جهانی به سمت نسل پروری و تمدن سازی حرکت نموده و زمینه های تحقق دولت مهدوی را فراهم سازد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
الگوی سوم زن مسلمان، زن مسلمان و تمدن سازی نویت، تحقق دولت مهدی ، مشاور فرماندهی سپاه امام رضا(ع) در امور بانوان، رویا حیدرزاده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تشکل های بانوان
V
آرشیو