حضور مخاطبان تخصصی در غرفه سازمان اسناد نمایشگاه کتاب تهران

رئیس انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: غرفه سازمان اسناد در نمایشگاه کتاب مخاطبان تخصصی و خاص خود را دارد.
حضور مخاطبان تخصصی در غرفه سازمان اسناد نمایشگاه کتاب تهران
1402/02/27 - 14:25
تاریخ و ساعت خبر:
148347
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا عالمی رئیس انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست انتشاراتی ما اشاعه ی انتشارات مربوط به حوزه تخصصی سازماندهی اطلاعات، نسخ خطی، تاریخ شفاهی، اسناد ، سند شناسی، نسخه پژوهی، تاریخ معاصر ایران و مواردی است که با حوزه سیاست های سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی عجین است.
عالمی گفت: اکثر مردم فکر می کنند که تمام انتشارات کتاب هایی که در ایران چاپ می شود متولی اش سازمان اسناد و کتابخانه ملی است، کتابخانه ملی قسمتی به نام فیپا دارد و تمام اطلاعات کتاب شناختی کتاب ها در آن وارد می شود، به این معنا که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در جایگاه پنجره نشر ، فیپای تمامی کتاب ها را صادر می کند.
وی افزود: سازمان اسناد فقط به کتاب های تخصصی خود دسترسی دارد به همین سبب هنگام مراجعه مخاطبان به غرفه سازمان اسناد در نمایشگاه کتاب احساس جذاب نبودن غرفه برای دقایقی به آنها دست می دهد اما این غرفه در نمایشگاه کتاب مخاطبان تخصصی و خاص خود را دارد.
رئیس انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: سیاست کاری و فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی با کتابخانه های عمومی یا تخصصی متفاوت است؛ سیاست هایی که طی سال های اخیر به آن توجه شده این است که ما نسبت به عرضه بنرها، تیزرها، انیمیشن های تبلیغاتی مردم را آگاهی دهیم که می توانند اسنادهای مهمی که در خانواده های خود دارند، کتاب خطی با چاپ قدیم و سربی را به به کتابخانه ملی تحویل دهند تا در صورت لزوم این اسناد و کتاب های خطی مرمت و نگهداری شوند، همچنین در راستای به کارگیری این سیاست به افراد آموزش داده می شود تا چگونه از اسناد و مدارک موجودشان نگهداری کنند.
او می گوید: روابط عمومی ما تلاش دارد با فعالیت هایی که می کند عامه مردم را با فرهنگ کتابخوانی آشنا کند تا فرزندان کشورمان از کودکی با کتاب و خواندن آن آشنا شوند، گسترش فرهنگ کتابخوانی نیز به آشنا شدن کودکان در آینده با کارکرد و اهداف سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی نیز کمک خواهد کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نمایشگاه کتاب تهران،کتابخانه ملی ،میراث مکتوب
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ادبیات و نشر
V
آرشیو