تجمع و اعلام انزجار کادر درمان از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان

تجمع اعتراضی کادر درمان و نظام سلامت در سالگرد بمباران وحشیانه و ضد انسانی بیمارستان المعمدانی غزه و بمباران سایر مراکز درمانی توسط رژیم صهیونیستی به همت مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقبره الشهدا دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
تجمع و اعلام انزجار کادر درمان از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان
1403/07/25 - 18:47
تاریخ و ساعت خبر:
199244
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در این مراسم که به دعوت بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار شد، مسعود حبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی، نادر توکلی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران، محمدحسین زارع‌زاده مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و صابر جباری رئیس مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت و جمعی از کادر سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور داشتند.

کادر سلامت در این تجمع اعتراضی خود به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه با شعار «حیدر حیدر یا صهیون»، «مرگ بر اسرائیل» و «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد لشکر دنیا نتواند که جوابم دهد» انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و آمادگی خود را برای هرگونه دفاع از ملت مظلوم غزه و لبنان اعلام داشتند.

در پایان این تجمع بیانیه‌تی صادر شد که در بخشی از آن آمده است: اکنون یک سال از جنایت بی نظیر رژیم جعلی و غیرقانونی اشغالگر قدس در حمله هوایی وحشیانه به بیمارستان المعمدانی غزه در ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ش (۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ م) می‌گذرد، جنایتی که در آن بیش از ۵۰۰ نفر از غیر نظامیان از زن و مرد و کودک و پیر و جوان به خاک و خون کشیده شدند در حالی که بر اساس ماده ۱۸ کنواسیون چهارم ژنو حمله به بیمارستان‌های غیر نظامی ممنوع است.

سازمان بسیج جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران که دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو در حوزه نظام سلامت شامل پزشکان عمومی و متخصص، پرستاران، پیراپزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و.. است، ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه، لبنان و سوریه و اعلام حمایت قاطع از مردم مظلوم، مقتدر و بی دفاع در این مناطق تاکید دارد که تمامی مجامع بین المللی موظفند از هر طریق ممکن این جنایات جنگی و نسل کشی را محکوم و تدابیر لازم و فوری برای توقف آن را به هر طریق ممکن فراهم نمایند.

این بیانیه می افزاید: می بایست به منظور امداد رسانی و کمک بهداشتی، درمانی به آوراگان مسیر امن طراحی و امکان حضور پزشکان و پرستاران در این مناطق با قید فوریت فراهم شود.

تجمع کنندگان ضمن محکومیت حمله هوایی به بیمارستان صحرایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، قاطعانه اعلام کردند این اقدامات بزدلانه خللی در عزم راسخ کادر بهداشت و درمان ایران در خدمت به مردم مظلوم و رزمندگان جبهه مقاومت ایجاد نخواهد کرد بلکه با اراده‌ای قوی‌تر این مهم پیگیری خواهد شد.

آنان از مجامع بین المللی مرتبط با سلامت مانند یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و صلیب سرخ جهانی درخواست کردند علاوه بر محکوم نمودن این جنایات در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تلاش بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند و همچون گذشته انقدر در مقابل این وحشی گریها ساکت و منفعل نباشند.

کادر پزشکی شرکت کننده در این تجمع اعلام کردند که بیش از 2 هزار نفر از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان حوزه سلامت ایران جهت اعزام به فلسطین و لبنان اعلام آمادگی کرده اند.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جامعه پزشکی ،دانشگاه علوم پزشکی تهران ، حمایت از لبنان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو