رحیم پورازغدی :

نمی توان به اسم آزادی عقیده در حجاب ، بی حجابی را در عرصه عمومی رواج داد

دکتر رحیم پور با بیان اینکه درست است که عبادات بدون انتخاب ، آزادی و آگاهی قابل انجام نیستند و اثری ندارند و خداوند در سه قسمت قرآن هم به این نکته اشاره فرموده است، گفت: اما این با رفتار اجتماعی متفاوت است و نمی توان به اسم آزادی عقیده در حجاب ، بی حجابی را در عرصه عمومی رواج داد.
نمی توان به اسم آزادی عقیده در حجاب ، بی حجابی را در عرصه عمومی رواج داد
1401/05/11 - 11:02
تاریخ و ساعت خبر:
140468
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - نشست تخصصی حجاب با سخنرانی دکتر رحیم پور ازغدی جهت بررسی حجاب در فقه و قوانین با حضور فعالین عفاف و حجاب از سراسر شهر به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) در مشهد با همراهی سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
در این نشست تخصصی دلایل فقهی و عقلی وجوب حجاب در جامعه بررسی و استنادات قرآنی آن مطرح گردید و به شبهات پیرامون حکم حجاب در عرصه جامعه پرداختند
استاد رحیم پور در ادامه به رابطه حق الناس و حق النفس با رعایت حجاب در جامعه و جایگاه حجاب در تاریخ اسلام و فعالیت زن مسلمان باحجاب در جامعه اسلامی صدراسلام اشاره کردند.
در اثنای این برنامه استاد گرانقدر حریم خصوصی و اجتماعی را تبیین و ابعداد آن را با این عنوان که بدن نمایی مانع آزادی و پیشرفت خود زن و دیگری در عرصه های مختلف اجتماعی می باشد، بررسی کردند
دکتر رحیم پور همچنین خاطر نشان کردند؛ درست است که عبادات بدون انتخاب ، آزادی و آگاهی قابل انجام نیستند و اثری ندارند و خداوند در سه قسمت قرآن هم به این نکته اشاره فرموده است اما این با رفتار اجتماعی متفاوت است و نمی توان به اسم آزادی عقیده در حجاب ، بی حجابی را در عرصه عمومی رواج داد.
ایشان با بیان این استدلال که پوشش امری عمومی است و هر امر عمومی مستلزم قانون می باشد به مسائل پیرامون حجاب و تحریف ها و فضاسازی های علیه آن پاسخ دادند.
در پایان استاد رحیم پور توصیه های عملی جهت پرداختن صحیح به موضوع گسترش عفاف و حجاب و برقراری قانون درجامعه توسط فعالین عفاف و حجاب ارائه کردند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نمی توان به اسم آزادی عقیده در حجاب ، بی حجابی را در عرصه عمومی رواج داد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو