در گفت وگو با کارشناس مسائل اجتماعی بررسی شد،

حجاب مانع حضور گردشگر در کشور و آزادی در پوشش باعث جذب آنها نمی شود

یک کارشناس مسائل اجتماعی با تأکید براینکه حجاب مانع جذب توریست نیست،پوشش و لباس مردم یک کشور هم از جمله مواردی است که برای گردشگر خارجی جذاب است، گفت: ما انسان‌های بسیاری در دنیا داریم که مشتاق دیدن ایران هستند و به هیچ وجه مسائلی مثل پوشش که در قالب قانون تعریف شده است و برای گردشگر پوششی کاملا حداقلی است، نمی‌تواند مانع حضور آنها در کشورمان شود.»پس حجاب مانع جذب توریست نمیشود و نیزآزادی در پوشش هم باعث جذب توریست نمیشود.
حجاب مانع حضور گردشگر در کشور و آزادی در پوشش باعث جذب آنها نمی شود
1401/05/23 - 09:20
تاریخ و ساعت خبر:
140579
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ازهمدان :کشور ما از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین کشورهای دنیا است. تراکم انبوه ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی، طبیعت شگفت انگیز، و وجود هزاران جاذبه گردشگری، کشور ما را به کشوری با ظرفیت‌های بالای توریستی تبدیل کرده است. اما با وجود همه این جاذبه‌های گوناگون، کشور ما آنطور که باید مورد توجه توریست های خارجی قرار نمی گیرد و حتی ایرانیان هم چندان تمایلی به دیدن از مناظر شگفت انگیز و ابنیه تاریخی کشورشان از خود نشان نمی دهند.
مرضیه جباری طلبه سطح سه حوزه علمیه حجاب در جذب توریست را اینگونه بیان کرد: توریستی که به ایران می‌آید برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و بعضا خرید به ایران می‌آید بنابراین برخی محدودیت‌های مغایر با فرهنگ او می‌تواند به جذب گردشگر ضربه بزند. توریست‌ها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند و می‌توانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد.

وی در واکنش به اینکه قانون حجاب اجباری برای توریست‌هایی که به ایران می‌آیند در مناطق آزاد ملغی شود، تصریح کرد: «به نظر من اگر این مساله فرهنگ‌سازی شود که مردم بتوانند این مساله را هضم کنند، قابل انجام است؛ همان‌طور که ما به کشورهای دیگر می‌رویم و طبق قوانین خودمان عمل می‌کنیم، باید به توریست‌ها هم اجازه داده شود در کشور ما طبق قوانین خودشان عمل کنند.»
وی با بیان اینکه باید به توریست‌ها گفته شود فرهنگ ایران مذهبی است اما اجباری در اجرای آن برای شما نیست، اظهار کرد: «برای عملی کردن این مباحث باید همواره آنها را در جامعه مطرح کنیم. باید بدانیم که نمی‌توانیم احکام فقهی خود را به توریست‌ها الزام کنیم.
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: حجاب مانع جذب توریست نیست،پوشش و لباس مردم یک کشور هم از جمله مواردی است که برای گردشگر خارجی جذاب است. ما انسان‌های بسیاری در دنیا داریم که مشتاق دیدن ایران هستند و به هیچ وجه مسائلی مثل پوشش که در قالب قانون تعریف شده است و برای گردشگر پوششی کاملا حداقلی است، نمی‌تواند مانع حضور آنها در کشورمان شود.»پس حجاب مانع جذب توریست نمیشود و نیزآزادی در پوشش هم باعث جذب توریست نمیشود.
این بانوی طلبه در پایان گفتگو خود اضافه کرد:مادرحوزه عفاف و حجاب با کسی شوخی نداریم، برای این انقلاب از صدر اسلام و از زمان حضرت سمیه تاکنون صدها هزار شهید داده شده و دلیلی ندارد که کوتاهی و کم‌کاری صورت بگیردواصالت زن ایرانی به حجاب و عفاف او بوده و هست، اگر نگاره‌های تخت جمشید را مشاهده کنیم متوجه می‌شویم که زن ایرانی بی‌حجاب در این نگاره‌ها وجود ندارد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب مانع حضور گردشگر در کشور و آزادی در پوشش باعث جذب آنها نمی شود
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حجاب و عفاف
V
آرشیو