فیزیوتراپ موفق شهرستان محلات:

حجاب را مانع کارم نمی دانم و معتقدم « حجاب من، تعیین کننده شخصیت و نوع نگاه دیگران به من است»

بانوی تحصیل کرده و فیزیوتراپ موفق شهرستان محلات استان مرکزی با بیان اینکه برای تشویق نوجوانان و جوانان به حجاب، نیاز است که درست و شفاف ، اهمیت و دلیل رعایت حجاب و آسیب های بدحجابی تبیین شود، گفت: به شخصه نه تنها «حجاب را مانع کارم نمی دانم» بلکه « معتقدم حجاب من، تعیین کننده شخصیت و نوع نگاه دیگران به من است»
حجاب را مانع کارم نمی دانم و معتقدم « حجاب من، تعیین کننده شخصیت و نوع نگاه دیگران به من است»
1401/05/24 - 11:15
تاریخ و ساعت خبر:
140713
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از استان مرکزی _شهر محلات: حضور اجتماعی زنان در کنار مهم ترین نقش آنها یعنی همسري و مادري می تواند موجبات رشد آنها رافراهم نماید. خداوند متعال با در نظر گرفتن ابعاد مادي و معنوي زن و تأثیر اعمال و رفتار وي در سعادت ابدي او و دیگران، مقرراتی را براي حضور زن در اجتماع وضع کرده است؛ که حافظ منافع و کرامت آنها میباشد و بی توجهی به آنها پیامدهاي جبران ناپذیري براي زنان و جامعه ي اسلامی به دنبال خواهد داشت.و در اینجاست که مقوله ای به نام ضرورت رعایت حریم و حرمت ها و حفظ حجاب موضوعیت می یابد.
حجاب،گویای انتخاب یک عقیده است و آدمی،عقیده و مرام را با دو خصیصه (شناخت) و (انتخاب) بر می گزیند، بدان می بالد و براساس آن زندگی می کند و تمامی رفتارهای خود را براساس آن شکل می دهد. هرچه شناخت و اختیار انسان،عمیق تر شود، عقیده و مرام او نیز پایدارتر است. حجاب نیز این چنین است؛یعنی محصول شناخت و بینش هایی است که (زن) از هستی، انسان، روابط اجتماعی و چگونگی تکامل و رشد صحیح خود دارد.
او بدین باور رسیده است که با پوشش دادن به خود، سیر معنوی جامعه را سرعت می بخشد و مانعی بر سر راه به وجود نمی آورد، چرا که هرکس ـ چه زن و چه مرد ـ جاذبه های ثروت، شهرت، مقام و یا بدن را به چشم دیگران آورد، رهزنی کرده و آدمیان را از مسیر رشد و فلاح باز داشته است. این موضوع یکی از کارکردهای مهم حجاب در حوزه اجتماعی است زیرا توجه به این مهم انسان از معاشرت‌های بی بند وبار محفوظ می‌دارد و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌کند.
به همین دلیل گفت و گوی صمیمانه‌ای با اعظم مسیحی فیزیوتراپیست انجام داده ایم، با هم پای صحبت های وی می نشینیم.

با سلام و تشکر از اینکه دعوت ما را پذیرفتید، خواهشمند است خودتان را معرفی کنید
اعظم مسیحی هستم فیزیوتراپیست، در سال ۱۳۷۸ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته فیزیوتراپی پذیرفته شدم و بعد از فارغ التحصیلی در سال ۸۲ در شهر محلات مشغول به کار شده و مادر ۲ فرزند هستم.
کی و چطور با حجاب آشنا شدید، محیط و خانواده چقدر تاثیر داشته بر انتخاب شما؟
مادر و خواهرانم با حجاب هستند و بنده در جمع خانواده با حجاب آشنا و از کودکی به حجاب علاقه مند شدم و با شناخت، حجاب را انتخاب کردم و خود را ملزم به رعایت حجاب میدانم.
حجاب باعث محدودیت شما نشده است؟
حجاب را همچون حصار و سپری محکم می دانم که بانوان را در مقابل بسیاری از آسیب ها محافظت می کند.حجاب را باعث امنیت و آرامش خود می دانم و احساس نمی‌کنم محدودیت است.
چگونه مبلغ حجاب بوده اید؟
مسلما با حجاب و پوشش خودم، مبلغ حجاب هستم و سعی میکنم علاوه بر رعایت حجاب، اخلاق حسنه داشته باشم که خوشرویی و خوش اخلاقی نوعی تبلیغ و تشویق به حجاب است.

به نظرتان سلبریتی ها می توانند الگوی دختران کشور ما باشند؟
الگوهای درست باید به نوجوانان و جوانان ما معرفی شوند. متأسفانه در دنیای امروز بر اثر تهاجم فرهنگی الگوهای نادرستی همچون سلبریتی ها معرفی می شوند که اغلبشان در قید و بند این مسائل نیستند و برخی کورکورانه از آنان تقلید می‌کنند
چگونه می شود نوجوانان و جوانان را به حجاب و عفاف تشویق کرد؟
برای تشویق نوجوانان و جوانان به حجاب، نیاز است که درست و شفاف ، اهمیت و دلیل رعایت حجاب و آسیب های بدحجابی تبیین شود. با زبان دلنشین و برخورد مناسب همه را دعوت به حجاب کنیم.
برخورد مراجعات شما نسبت به پوشش شما در محل کار چگونه است؟
بسیاری از مراجعه کنندگان در برخورد اولیه از اینکه محجبه هستم تعجب میکنند. بارها عنوان کرده اند که حجاب و برخورد و اخلاق من آنها را تحت تاثیر قرار داده است.
سخن آخر
حجاب را مانع کارم نم یدانم و معتقدم حجاب من، تعیین کننده شخصیت و نوع نگاه دیگران به من است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب را مانع کارم نمی دانم و معتقدم « حجاب من، تعیین کننده شخصیت و نوع نگاه دیگران به من است»
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو