با صدور بیانیه ای ؛

جمعی از دانشجویان بسیجی خواستار ساماندهی مسئله فرهنگی کشور شدند

جمعی از دانشجویان بسیجی با صدور بیانیه ای خواستار ساماندهی مسئله فرهنگی عفاف و حجاب در کشور شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: متاسفانه کم کاری مسئولین مربوطه این مسئله به یک چالش بزرگ اجتماعی تبدیل شده که بعضا سبب دو دستگی و تقابل و نزاع بین مردم شده است . که در روزهای اخیر شاهد حوادثی از جمله هتاکی به دختر آمربه معروف در اتوبوس در تهران و هتک حرمت و ضرب و شتم خانواده معظم شهید خادم صادق در پی امر به معروف و نهی از منکر به فرد بد حجاب در شیراز هستیم.
جمعی از دانشجویان بسیجی خواستار ساماندهی مسئله فرهنگی کشور شدند
1401/06/09 - 08:59
تاریخ و ساعت خبر:
141095
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در طی حوادث اخیر پیرامون مسئله فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر که موجبات توهین به آمران را به دنبال داشت، جمعی از دانشجویان بسیجی با صدور بیانیه ای با اشاره به کم کاری مسئولین مربوطه نسبت به مسئله عفاف و حجاب و عدم برخورد مناسب با مسببان وضع موجود خواستار خواستار ساماندهی هر چه سریعتر به مسئله فرهنگی عفاف و حجاب در کشور شدند.
متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَي الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (۱۰۴)
امنیت حریم خانواده برای «دغدغه مندان امنیت اجتماعی» همیشه یک امر قابل پیگیری بوده است.
در جامعه اسلامی، خانواده سالم محیط نشو و تربیت نسل را ایجاد میکند و قوانین اجتماعی محیطی سالم برای پیشبرد امور کشور را رقم می زند. پیشرفت زنان و مردان در جمهوری اسلامی، خاری بر چشم دشمنان است به همین دلیل در سال‌های اخیر این مسئله به شدت مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گرفته و تلاش زیادی برای به چالش کشیدن فضای عمومی جامعه شکل گرفته است. ناهنجاری که امنیت اجتماعی و امنیت خانوادگی را تحت الشعاع قرار داده است.
باید دقت شود این مسئله تک عاملی نیست و زنجیره ای از علل را درون خود دارد . از جمله ترک فعل مسئولین فرهنگی کشور از جمله سازمان تبلیغات، وزارت فرهنگ و ارشاد، صداو سیما
شورای عالی انقلاب فرهنگی ،مجلس شورای اسلامی، عدم برنامه ریزی نهاد های سیاستگذار در حوزه فرهنگی و اجتماعی، عدم نظارت صحیح بر اجرای قوانین ایجابی عفاف وحجاب، عدم برخورد مناسب مسببان اصلی وضع موجود ، عدم نظارت صحیح بر رفتار سلبریتی ها و الگو های اجتماعی ، عدم نظارت و مدیریت صحیح فرهنگی بر فضای مجازی ، عدم مدیریت صحیح تولیدات رسانه ای اعم از تلویزیون و سینما ،ادبیات،موسیقی،
عدم نظارت صحیح بر صنعت مد و پوشاک و....
متاسفانه کم کاری مسئولین مربوطه این مسئله به یک چالش بزرگ اجتماعی تبدیل شده که بعضا سبب دو دستگی و تقابل و نزاع بین مردم شده است . که در روزهای اخیر شاهد حوادثی از جمله هتاکی به دختر آمربه معروف در اتوبوس در تهران و هتک حرمت و ضرب و شتم خانواده معظم شهید خادم صادق در پی امر به معروف و نهی از منکر به فرد بد حجاب در شیراز هستیم.
برای این خانواده معظم شهید آرزوی سلامتی و طول عمر داریم .‌
در این بیانیه به نمایندگی مردم شریف و غیرتمند ایران، خواستار ساماندهی هر چه سریعتر به مسئله فرهنگی عفاف و حجاب در کشور هستیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جمعی از دانشجویان بسیجی خواستار ساماندهی مسئله فرهنگی کشور شدند
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حجاب و عفاف
V
آرشیو