کارآفرین فیروزکوهی:

مسئله امروز کارآفرینان بازار فروش است/خرید هدیه های دولتی از کالاهای کارآفرینان نوعی حمایت و تبلیغ از کار آنهاست/ کارآفرینی موفق با رمز پشتکار و خودباوری

بانوی کارآفرین فیروزکوهی که توانسته است با هنر چرم دوزی سنتی، با بیان اینکه مسئله حال حاظر برای ما بازار فروش است. تقاضا داریم برای نمایشگاه یک مکان خوب و ثابت بدهند.
مسئله امروز کارآفرینان بازار فروش است/خرید هدیه های دولتی از کالاهای کارآفرینان نوعی حمایت و تبلیغ از کار آنهاست/ کارآفرینی موفق با رمز پشتکار و خودباوری
1401/09/01 - 08:48
تاریخ و ساعت خبر:
143227
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان تهران : تامش فاطمه درویش زاده است و ۴۲ ساله؛ می‌گوید کارش هم چرم دوزی سنتی است و دریغی از آموزش دادن اینکار به بانوان ندارد زیرا هدفش در نهایت این است که اشتغال ایجاد کند و تعداد بانوان بیشتری بتوانند با فراگیری این حرفه برای خود رزق و روزی بیافرینند.
خانم درویش زاده میگوید:ابتدا در سال ۹۴ از یک کارگاه کوچک در قرچک فعالیتم را آغاز کردم و مدتی همانجا حرفه ام را دنبال کردم. و اینک حدود ۷ سال است که در کار چرم دوزی هستم.
حضور در روستا
این بانوی کارآفرین فیروزکوهی خاطر نشان می‌کند: در مجموع در حرفه چرم دوزی هستم و از همان ابتدا تعدادی از بانوان را آموزش دادم تا وارد این حرفه شوند و برای خود کسب درآمد کنند‌.

جالب است که خانم درویش زاده به عنوان یک کارآفرین دغدغه روستاها و حاشیه شهر زادگاه خود را هم داشته و عمده بانوانی که آموزش داده است از زمره بانوان روستایی هستند.
وی در این باره افزود: آموزش هایم را به دل شهر و روستای زادگاهم بردم و تا هم اکنون در روستا ها به آموزش می پردازم ،همچنین مغازه ای را نیز برای اینکار در روستای وشتان واقع در شهرستان فیروزکوه اجاره کردم.
بانوی کارآفرین فیروزکوهی پروسه کارش را اینگونه برایمان تشریح می‌کند: بعد از اینکه کار را سفارش می گیرم به بانوانی که چرم دوزی را به آنها آموزش داده بودم سفارش میدهم. و اکنون تصمیم به گسترش کارگاهم را دارم.
درخواست از نهاد ها


وی خاطر نشان کرد:روال کار خوب است و تمامی مدارک و مجوز های لازم را دریافت کردم؛مجوز فنی حرفه ای و میراث فرهنگی را نیز دریافت نمودم. و اکنون نیز همین حرفه را صورت میدهم، اما همواره باید سرمایه ای داشته باشم تا از پس توسعه کارگاهم برآیم. قبلا مسئولین وعده وامی را به بنده داده بودن که قرار بود با آن مبلغ، تجهیزاتی خریداری کنم اما آن وام اعطا نشد و متاسفانه در حال حاضر با همان مبلغ دیگر قادر به خرید آن تجهیزات نیستم.
بیشترین مسئله حال حاظر برای ما بازار فروش است. تقاضا داریم برای نمایشگاه یک مکان خوب و ثابت بدهند.
حداقل انتظار ما از نهاد ها این است ، هدایایی که برای کارکنان و... خریداری می‌شود به جهت حمایت از کارآفرینان و رواج هنر باستانی ایرانی از کارآفرینان بومی خریداری شود.
و در آخر توصیه به جوانان
از نظر من قدر چیزی که به راحتی به دست بیاید را نمی‌دانیم، ولی وقتی برای مرحله به مرحله کار زحمت میکشیم و به خاطراتی که داریم اجر می نهیم،برایمان مهم و ارزشمند می‌شود.
صبور باشید و بر پشتکار خود تکیه بزنید.خودباوری را در خود تقویت کنید.
"اعتقاد داشته باشید که کارتان خاص است و اگر شما نباشید زندگی سخت خواهد شد"
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئله امروز کارآفرینان بازار فروش است/خرید هدیه های دولتی از کالاهای کارآفرینان نوعی حمایت و تبلیغ از کار آنهاست/ کارآفرینی موفق با رمز پشتکار و خودباوری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو