گزارشی از فعالیت های بانوی جهادگر شاهین دژی،

از تهیه جهیزیه برای دختران جوان تا اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار

کبری محمودی یکی از بسیجیان توانمند شاهین‌دژی که به‌رغم متاهل بودن و داشتن دو فرزند دست از تلاش نکشیده و ضمن اینکه مادری نمونه و همسری فداکار است، برای بانوان محله، فردی دلسوز و کارگشاست. از اقدامات وی می توان به تهیه جهیزیه برای دختران جوان نیازمند تا اشتغالزایی برای زنا بدسرپرست و سرپرست خانوار و حضور در موقعیت های چون روزهای سخت کرونا اشاره کرد .
از تهیه جهیزیه برای دختران جوان تا اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار
1401/09/06 - 13:44
تاریخ و ساعت خبر:
143432
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان غربی، بر کسی پوشیده نیست که بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، بانوان توانستند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند و در همه عرصه‌ها اعم از علمی، فرهنگی و ... موفقیت‌های مختلفی کسب کنند.
بسیج نیز این بستر را فراهم کرده است، که بانوان در فضایی کاملا معنوی و مطمئن فعالیت کنند، امروز دامنه این فعالیت‌ها از فرهنگی و تربیتی گسترش پیدا کرده و به سمت کسب روزی حلال و تلاش‌های اقتصادی سوق یافته است.
کبری محمودی یکی از بسیجیان توانمند شاهین‌دژی در استان آذربایجان غربی است، که به‌رغم متاهل بودن و داشتن دو فرزند دست از تلاش نکشیده و ضمن اینکه مادری نمونه و همسری فداکار است، برای بانوان محله خود نیز همچون خواهری دلسوز است.
تهیه کمک جهیزیه برای زوج‌‌های نیازمند شاهین‌دژ
کبری محمودی در گفت‌وگو با طنین یاس در آذربایجان غربی، اظهار کرد: هر سال تلاش می کنیم، که حداقل 3 سری کمک جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهدا کنیم، که ارزش ریالی هر کدام 200 میلیون ریال می‌شود و در هر جهیزیه پتوی گلبافت، لحاف تشک، کابینت، سرویس پلاستیکی، سرویس قابلمه و سرویس چینی تهیه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه برای تهیه گوشت گرم موردنیاز خانوارهای نیازمند باهمت خیران تلاش می‌کنیم، اضافه کرد: امسال نزدیک به 560 میلیون ریال صرف خریداری گاو و گوسفند و تهیه گوشت قرمز کرده‌ایم.
این بانوی جهادگر با بیان اینکه در دو سال شیوع ویروس کرونا 5 هزار و 600 ماسک رایگان تهیه و در بین اقشار بی‌بضاعت توزیع کرده‌ایم، همچنین 11 میلیون تومان کمک هزینه برای مداوای بیمار سرطانی پرداخته و در هزینه اسکان و رفت و آمد بیماری که برای مداوای چشم باید به استانی دیگر اعزام می‌شد، مشارکت کرده‌ایم.
اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار در صنعت فرش
وی به راه‌اندازی کارگاه غیرمتمرکز قالی‌بافی اشاره کرد و بیان داشت: با کسب مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی درحال راه‌اندازی کارگاه قالیبافی به صورت غیرمتمرکز هستیم، به‌طوری‌که تاکنون در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته‌ایم و توانسته‌ایم برای 40 تا 50 نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم.
محمودی با بیان اینکه در زمینه تولید تابلوفرش فعال هستیم، اضافه کرد: تولیدات‌مان را به تبریز صادر می‌کنیم، که جدیدا همکاری با استان اصفهان را نیز آغاز کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه آموزش‌های ما کاملا رایگان است و تا به درآمد رسیدن فرد در کنار بانوان هستیم، ادامه داد: میزان درآمد یک فرد به پشتکار و تلاش خودشان بستگی دارد ولی ما تاجایی که بتوانیم در کنارشان هستیم.
این بانوی بسیجی با بیان اینکه حداکثر در طول دو یا سه روز آموزش‌های موردنظر را ارائه می‌دهیم و بعد نیز برای رفع اشکال کمک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این کارگاه را 10 سال است که راه‌اندازی کرده‌ایم و استقبال بانوان نیز خوب بوده است.
وی به فعالیت در زمینه تولید گل‌های چینی و کریستالی نیز اشاره کرد و بیان داشت: تولیدات و هنرهای دست بانوان به قدری زیبا و چشم‌نواز هستند، که می‌خواهیم برای صادرات‌شان برنامه‌ریزی کنیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فعالیت های بانوی جهادگر شاهین دژی، از تهیه جهیزیه برای دختران جوان تا اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو