دکترای علوم ارتباطات هشدار داد:

سبقت زیست مجازی نسل جوان نسبت به زیست واقعی

دکترای علوم ارتباطات گفت: زیست مجازی نسل جوان بسیار بیشتر از زیست واقعی شده، زیرا آنها ساعات زیادی را در طول روز در فضای مجازی هستند، بنابراین مدیریت و کنترل این نسل با دانش رسانهَ‌ای امکان پذیر است.
سبقت زیست مجازی نسل جوان نسبت به زیست واقعی
1401/11/04 - 08:00
تاریخ و ساعت خبر:
144706
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - عطیه شریفی دکتری علوم ارتباطات در گفتگو با خبرنگار «طنین یاس» گفت: خانواده، مهمترین مولفه قدرت در جمهوری اسلامی است و دشمن تلاش های بسیاری برای تخریب این مهم انجام داد، اما به برکت اهل بیت(ع) موفق نشد.
وی ادامه داد: سناریوی مهسا امینی توسط دشمن طراحی شد تا با فساد زن مسلمان ایرانی، بنیان خانواده را نابود کند.
شریفی افزود: جنگ رسانه ای دشمن در جریان مهسا امینی علنی شد و اهمیت آن بیش از پیش برای همگان به اثبات رسید.
این کارشناس تصریح کرد: سالهاست، مقام معظم رهبری دستور راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را داده اند اما متاسفانه مطالبه رهبری روی زمین مانده است و ما امروز از همین فضا ضربه می خوریم.
شعبده غرب در فضای مجازی؛ باطلی که جای حق می نشیند!
وی گفت: دشمن با تسخیر عقاید و افکار، می خواهد روایت‌های دروغین خود را به خورد نسل جوان بدهد و رسالت تبیین در عرصه مجازی از نان شب واجب‌تر است.
شریفی ادامه داد: جنگ روایت‌ها بسیار جدی است و در جریان مهسا امینی ثابت شد، فردی که اولین روایت کننده باشد، برنده میدان است، تاخیر ما در روایت مهسا امینی فضا را برای جولان غرب باز کرد.
این کارشناس تاکید کرد: برای اینکه فریب حربه های رسانه ای دشمن را نخوریم باید خود را مجهز به سواد رسانه کنیم زیرا تمامی مطالب منتشر شده در فضای مجازی با هوش مصنوعی طراحی شده و متناسب با ذائقه مخاطب است که اگر امروز مسلط به دانش نباشم، ضربه می خوریم.
وی افزود: حجاب در کشور ما یک قانون است، اما دشمن در فضای مجازی با روایت‌های دروغین می خواست حجاب را ضد ارزش نشان دهد.
شریفی گفت: بانوان رسالت بسیار سنگینی در جهاد تبیین دارند، زیرا نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و از طرفی مدریت نیمی دیگری از جامعه را برعهده دارند بنابراین در این میان نقش بسیار چشم گیری دارند.
عذر بدتر از گناه والدینی که سواد فضای مجازی ندارند!
این کارشناس ادامه داد: زیست مجازی نسل جوان بسیار بیشتر از زیست واقعی شده، زیرا آنها ساعات زیادی را در طول روز در فضای مجازی هستند، بنابراین مدیریت و کنترل این نسل با دانش رسانهَ‌ای امکان پذیر است.
وی بیان کرد: مادری نزد من آمد و گفت، فرزندم معتاد به فضای مجازی است، از او پرسیدم برای این مهم چه کار کردید، پاسخ داد، من اصلا دانش ورود به این فضاها را ندارم. این بسیار بد است که دانش رسانه ای فرزندان بیشتر از والدین است.
شریفی گفت: مادر به عنوان ستون خانه باید همگام با پیشرفت تکنولوژی دانش خود را ارتقا دهد و از فرزندان عقب نماند، در الگوی سوم زن، نیازمند این مولفه هستیم تا بتواند دو الگوی زن شرقی و غربی را از بین ببرد.
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: دنیای مجازی واقعی تر از فضای حقیقی شده است و ضرورت همگانی شدن دانش رسانه ای بیش از پیش حس می شود، مسئولان باید تدابیر لازم برای این مهم را فراهم آورند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طنین یاس، سواد رسانه ای، زسیت مجازی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو