مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان:

۱۲۰۰ مادر اصفهانی کمتر از ۴۰سال دارای بیش از پنج فرزند هستند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: تاکنون افزون بر ۱۲۰۰ مادر کمتر از چهل سال دارای بیش از پنج فرزند با رصد سامانه‌های بهداشتی در استان اصفهان شناسایی شدند.
۱۲۰۰ مادر اصفهانی کمتر از ۴۰سال دارای بیش از پنج فرزند هستند
1401/12/13 - 19:21
تاریخ و ساعت خبر:
145736
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مسعود مهدویان فر عصر جمعه در حاشیه ویژه برنامه طراحی گرافیک و کارتون با موضوع جوانی جمعیت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه اختصاصی با موضوع جمعیت در استان اصفهان از ابتدای سال جاری در حال فعالیت است و اقدامات دستگاه‌ها استان و نحوه اجرای قانون جوانی جمعیت را رصد می‌کند؛ قانون جوانی جمعیت در سطح ملی و نیز در استان در حال اجرا است اما اینگونه نیست که همه اهداف آن تحقق یافته باشد و تنها بخشی از قانون تاکنون اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان بیش از ۱۲۰۰ مادر کمتر از چهل سال سن، دارای افزون بر پنج فرزند شناسایی شده که در بین آنان، مادرانی دارای هفت و هشت فرزند نیز وجود دارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان ابراز داشت: علت رصد کارگروه ویژه نیز همین است زیرا بسیاری افراد فکر می‌کنند که در جامعه امروزی، دیگر زنان دارای چندین فرزند وجود ندارد در حالی که سامانه‌های بهداشتی استان آمار یاد شده را از اطلاعات موجود بانوان متولد دهه ۶۰ به بعد احصا کردند.
مهدویان فر تصریح کرد: با شناسایی خانواده‌های دارای چند فرزند، الگوسازی و فرهنگ سازی را در دستور کار استان قرار دادیم زیرا معتقدیم در کنار توجه به مسائل اقتصادی موضوع فرهنگی و اقناع افکار عمومی در زمینه جوانی جمعیت بسیار اهمیت دارد.
وی اضافه کرد: بر پایه رصدهای انجام شده با گذشت یکسال تاکنون کار جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی درباره موضوع جمعیت در سطح کشور انجام نشده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: باید توجه داشت که تولیدات فرهنگی درباره جمعیت و خانواده یکی از اقدامات است و بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گره‌های ذهنی در موضوع جمعیت باید برای مردم گشوده شود و اقناع فکری خانواده‌ها انجام پذیرد.‌
مهدویان فر گفت: با کار علمی و فرهنگی بیش از ۲۰ گره ذهنی که برای خانواده‌ها در زمینه فرزند آوری وجود داشته، شناسایی و به آنها پاسخ داده شده است.
وی با بیان اینکه حمایت‌های بهداشتی و درمانی از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو ضروری است و باید با تخصیص مبالغی برای هر فرزند به خانواده کمک شود، ابراز داشت: اداره کل بهزیستی متکفل این امر است و استاندار محترم اصفهان نیز در بازدیدی که سال گذشته از منازل برخی از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو داشتند با اهدای مبالغ و تسهیل اشتغال پدران، از آنان حمایت کردند اما بی تردید نیازهای دیگری وجود دارد که امید است با کمک رسانه‌ها حمایت‌ها صورت گیرد.
همچنین مجتبی شاهمرادی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان در این ویژه برنامه با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نگاه هنرمندان را به مسائل روز شهر و کشورمان نزدیک کنیم، اظهار داشت: این برنامه دومین تجربه کارگاه‌های هنری شهرداری اصفهان است و اولین برنامه فرهنگی و هنری با عنوان مکتب مازوت بود که در اوج آلودگی هوای اصفهان انجام شد و بخشی از آثار برگزیده آن در ایستگاه مترو به نمایش درآمده است.
وی با بیان اینکه همنوایی هنرمندان را به فال نیک می‌گیریم، افزود: علی‌رغم کارهای خوب و خدمات خوبی که برای جوانی جمعیت شده متأسفانه در سال گذشته شرایط مناسبی در این زمینه در استان اصفهان نداشتیم و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند به جلب توجه افکار عمومی کمک کننده باشد.








در این نشست همچنین حجت‌السلام و المسلمین منوچهر مهروی پور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، ایجاد بستر فرهنگی مناسب در زمینه جوانی جمعیت و خانواده را ضروری دانست و اظهار داشت: گام نخست تولید و ارائه محتوای مناسب و در نهایت اکران عمومی آن است.
وی خاطرنشان کرد: حمایت از خانواده‌های دارای چندقلوی اصفهانی برای سال آینده دارای ردیف اعتبار ویژه‌ای است، افزود: حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو از همه دستگاه‌ها باید مطالبه شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو در شرایط اقتصادی کنونی نیازمند هم افزایی تمامی دستگاه‌های است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهروی پور افزود: کار فرهنگی در زمینه جوانی جمعیت و فرزند آوری ضروری است زیرا پیری جمعیت نه فقط برای کشور ما که برای سایر کشورها از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است.
کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری به صورت گرافیک و کارتون با موضوع جوانی جمعیت تحت عنوان "این داستان آخرش خوشه! " با حضور ۳۵ هنرمند گرافیست استانی و کشوری به مدت سه روز در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان در حال برگزاری است.
در حاشیه این برنامه از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو تقدیر شد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، سازمان ورزش شهرداری ،اصفهان شهرداری اصفهان، استانداری اصفهان، فرزند آوری، اصفهان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو