نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

«بیمه» سرمایه قطعی و ضروری برای همه جوانان است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بیمه سرمایه قطعی و نیاز ضروری برای همه جوانان است که بعضی ها از کارگران جوان و روزمزد تعهد می گیرند که خواهان بیمه نیستند، این کار خیانت بزرگ است.
«بیمه» سرمایه قطعی و ضروری برای همه جوانان است
1401/12/13 - 19:25
تاریخ و ساعت خبر:
145738
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در آئین تجلیل از جوانان برتر استان که صبح شنبه به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (س) با بیان اینکه مسئله بیمه یک سرمایه قطعی و ضروری برای همه جوانان است، اظهار کرد: بنده پیش‌تر هم در جریان مسئله بیمه در خطبه‌های نماز جمعه به این موضوع اشاره کرده بودم. این‌هایی که از کارگران جوان و روزمزد، برگه سفیدامضا می‌گیرند تا تعهد دهند که خواهان بیمه نیستند، این یک خیانت بزرگ است و این قرارداد هرگز مشروعیت ندارد زیرا جوان در دوره جوانی استعدادهایی دارد تا همه دوران‌های زندگی او را اداره کند و زمانی که دوران کهن‌سالی او فرارسید، باید از سرمایه‌ای استفاده کند که در دوران جوانی اندوخته است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: حضرت علی‌اکبر (س) در بصیرت کم‌نظیر بودند و حتی در بین شهدای کربلا و در قیاس با شخصیت‌های برجسته‌ای نظیر قمر بنی‌هاشم (س) که اسوه بصیرت محسوب می‌شوند، بصیرت این جوان رشید است که به چشم می‌آید و او را از همه متمایز می‌کند.
وی ضمن تشریح خصوصیت‌های روحی، معنوی و فکری حضرت علی‌اکبر (س) به‌عنوان الگوی یک جوان مسلمان افزود: ویژگی دوم حضرت در نشاط و جوانی فوق‌العاده‌اش بود و پس از این هم همگان علی‌اکبر (س) را به شجاعت و قدرت فوق‌العاده‌اش می‌شناختند. این سه خصوصیت در حد یک سرمایه ارزشمند برای کمال و ترقی در همه زمینه‌ها مطرح است و رمزهای تعالی و پیشرفت هر جوان محسوب می‌شود.
آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مشکل ما در ارتباط با نسل جوان مربوط به عدم شناخت عرصه جوانی است. امروز ما می‌توانیم درک کنیم که در دوره جوانی چه داشتیم و در همه عرصه‌ها چه امکاناتی برای ما فراهم بود. جوان از نظر نیروی جسمانی، یک سرزندگی خاصی دارد که در دوره فرتوتی و پیری، این توان برای انسان باقی نمی‌ماند اما همه‌چیز منحصر در نیروی جسمانی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: نیروی جسمانی برای کار است درحالی‌که سرمایه اصلی زندگی ما در دوره جوانی مربوط به نشاط جوانی است؛ یعنی همان مسئله‌ای که مغز را به کار می‌گیرد تا خلاقیت شکوفا شود و مسیر رشد برای انسان سریع‌تر از همیشه سپری شود. با این حال، همین نشاط دوره جوانی اگر در خدمت شهوات و امیال نفسانی قرار بگیرد، سرمایه‌های ذاتی او برای تعالی و رشد را به آتش می‌کشد.
وی ورزش را یکی از مسائلی دانست که می‌تواند نشاط جوان را مدیریت کند و افزود: در ورزش، انگیزه‌های حرکتی جوان که نیاز دارد ارضا شود، به‌درستی تخلیه می‌شود و اینجاست که نشاط جوان در عرصه‌های علمی و معنوی، زمینه ارتقای دانش و بینش او را فراهم می‌کند.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تعبیر ورزش به‌عنوان تربیت‌بدنی، به معنای تنزل جایگاه آن است، گفت: آن‌هایی که ورزش را تربیت‌بدنی خواندند و آن را منحصر در رشد قدرت جسمانی جوان دانستند، بزرگ‌ترین خیانت را به این عرصه مقدس صورت دادند زیرا تربیت‌بدنی جزئی از ورزش است و ورزش به معنای عملی در راستای ورزیدگی، موجب رشد و تعالی انسان در تمامی زمینه‌های جسمانی و معنوی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با انتقاد از کم‌توجهی حوزه‌های علمیه به ورزش قهرمانی تصریح کرد: یکی از چالش‌های ما در حوزه‌های علمیه آن است که از گذشته تاکنون ورزش به‌عنوان یک اصل مطرح نبوده و همچنان هم این مبنای غلط وجود دارد. برخی افراد در حوزه‌ها هنوز هم با عرصه ورزش قهرمانی مخالف هستند و آن را مغایر با تحصیل طلاب می‌دانند درحالی‌که بنده از اساس با این نظر مخالفم و معتقدم که ورزش همگانی جدی گرفته خواهد شد درصورتی‌که شما از ورزش قهرمانی حمایت کنید.
مسئولان، مکلف به حمایت از جوانان هستند
وی تصریح کرد: توجه مطلق به مسائل دنیوی همگی برای جوان آسیب‌زا هستند اما بیش از همه، مسئله رفاقت‌های نابجاست که زمینه‌ساز انحراف و خسران جوان را فراهم می‌کند. رفاقت فقط محدود به یک عمل نیست و می‌تواند سرتاسر زندگی افراد را تحت‌الشعاع قرار دهد. آدم کشی فقط به این نیست که قلب و مغز و اعضا و جوارح حیاتی او را هدف قرار دهند بلکه گاهی اوقات، بسیاری از افراد در فضاهای نامناسب و ارتباطات نابجا به‌گونه‌ای کشته می‌شوند که باقی عمر آن‌ها تفاوتی با مرگ ندارد.
آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: این مسائل به خاطر مراقبت نکردن برادر یا خواهر مسئولی اتفاق می‌افتد که باید مراقبت می‌کردند. گاهی اوقات ممکن است فردی را مواخذه کنند که چرا کاری را انجام داده است. با این حال، بازخواست مسئولان از قسم دیگری است و آن‌ها مورد سوال قرار می‌گیرند از کارهایی که انجام نداده‌اند؛ این سهل انگاری‌ها در انجام دادن امور به شیوه جهادی باعث انحراف جوانی می‌شود که این آقا یا خانم مسئول، عامل و مسبب آن خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تشریح خصوصیت شجاعت و جسارت به‌عنوان سومین ویژگی عام دوره جوانی یادآور شد: جوانی که مشاهده می‌کند عده‌ای قصد دارند تا کشور را به هم بریزند اما بازهم به میدان می‌آید، به چشم خود مشاهده می‌کند که برادر او را زمین زدند و تکه‌تکه کردند اما بازهم جرئت می‌کند و در دفاع از دین خدا پا پس نمی‌کشد، این رشادت از جنس همان جسارت و شجاعت علی‌اکبری (س) است و در این راستا، این شهدای امنیت و خصوصاً دو جوان عالی‌قدری که اخیراً در شهر امام رضا (ع) به شهادت رسیدند، مصداق و تجلی این بصیرت، نشاط و رشادت علی‌اکبری (س) بودند.
وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: برادران و خواهران، این را بدانید که خداوند متعال ما را آفریده تا بتوانیم به همه کمالات و پیشرفت‌ها برسیم و سرمایه‌های خود را در خدمت تعالی قرار دهد. سرمایه‌های جوانی هم از این قاعده مستثنی نیستند و باید در خدمت حال و آینده جوان باشند.
مهرانتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت علی اکبر، خراسان رضوی، اداره کل ورزش و جوانان ،خراسان رضوی آیت الله علم الهدی، مشهد، روز جوان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو