اهمیت رفتار پدر در رشد شخصیت زنانه دختر / اقتدار و صمیمیت پدران، پشتوانه موفقیت های زنان

بسیاری از زنان موفق در دوره کودکی و نوجوانی، پدرانی داشته‌اند که استعداد و احساسات مربوط به جذابیت و دوست‌داشتنی بودن را در آن‌ها پرورش داده‌اند. در واقع، این زنان در طول زمان شکل‌گیری شخصیت، به طور مستمر از جانب پدران‌شان مورد احترام بوده و هیچ‌گاه ضعیف شمرده نشده‌اند.
اهمیت رفتار پدر در رشد  شخصیت زنانه دختر / اقتدار و صمیمیت پدران، پشتوانه موفقیت های زنان
1402/03/01 - 10:28
تاریخ و ساعت خبر:
147561
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محبوبه جمالی زواره کارشناسی ارشد علوم قران وحدیث دانشگاه الزهرا در گفت وگو با خبرنگار ما به مناسبت روز دختر به بررسی اهمیت رابطه دختر و پدر در خانواده به ویژه در دوران بلوغ دختران پرداخت و گفت: « رابطه بد پدر و مادر می ‌تواند تا همیشه روی زندگی عاطفی فرزندان سایه اندازد و حتی در بزرگسالی به صورت مانعی برای عشق دربیاید. وقتی پدر با مادر رابطه‌­ای معیوب داشته ­و یا نتوانسته ­است عشق کافی به فرزندان نشان دهد، در واقع اضطرابی دائمی در دختر ایجاد شده که باعث می ‌شود دختر برای به دست آوردن عشق به هر دری بزند و هر چیزی را تحمل کرده و حتی شخصیتی مهرطلب پیدا کند.» آنچه می خوانید ماحصل گفت وگوی ما با این فعال اجتماعی و دانش آموخته علوم قرآن و حدیث است.
رابطه صمیمی دختر وپدر در خانواده باید چطور باشد ؟
عدم توجه و عدم ارضای نیازهای عاطفی دختران از جانب پدر در درون دختر یک خلاء عاطفی به وجود می‌آورد که این دختران با انجام رفتارهایی نظیر ارتباط خارج از عرف متعدد، ارتباط با مردان سن بالا و چسبندگی در روابط به دنبال پر کردن خلاء‌های عاطفی به جامانده از جانب پدر خود هستند.
اگر رابطه صحیح شکل بگیرد چه نقشی در پیشگیری آسیب های بعدی خواهد داشت ؟
دختران بر اساس الگویی که از پدرشان در ذهن دارند، توقعاتشان را از مردان دیگر شکل می­ دهند. اگر دختری از پدرش متنفر باشد یا بسیار عاشق او باشد یا پدر بی کفایت و ناشایست یا بسیار موفق و مهربان داشته باشد، از تصویر او برای شکل دادن به انتظاراتی که از سایر مردان دارد استفاده می­‌کند. بنابراین می‌­توان گفت که پدر نقش مهمی در معیارهای انتخاب و ارتباط دخترش با سایر مردان دارد.
اگر رابطه صحیح شکل نگیرد واشتباه باشد چه نقشی در دچار شدن آسیب ها دارد؟
رابطه بد پدر و مادر می ‌تواند تا همیشه روی زندگی عاطفی فرزندان سایه اندازد و حتی در بزرگسالی به صورت مانعی برای عشق دربیاید. وقتی پدر با مادر رابطه‌­ای معیوب داشته ­و یا نتوانسته ­است عشق کافی به فرزندان نشان دهد، در واقع اضطرابی دائمی در دختر ایجاد شده که باعث می ‌شود دختر برای به دست آوردن عشق به هر دری بزند و هر چیزی را تحمل کرده و حتی شخصیتی مهرطلب پیدا کند
ما چطور میتوانیم رابطه صحیح پدر ودختر را در خانواده آموزش دهیم ؟
پدران باید به نقش خود در رشد شخصیت زنانه دختر بسیار توجه کنند و شناخت پدر از حالات زنانگی دختر یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت است چراکه اگر دختر از طرف پدر احساس شناخت و توجه نکند و یا پدر به شیوه­ای افراطی خانم ها را جنس برتر و ارزشمندتر بداند، در آینده دختر در رشد شخصیت و حتی پذیرش جنسیت خود دچار مشکلاتی خواهد شد.
رفتار پدر با دختر در مراحل رشدی مختلف، متغیر بوده و در هر دوره الزامات خاص خود را دارد. یعنی در هر سنی، والدین با توجه به نیازهای کودک باید به او توجه نشان دهند و رفتارشان را تغییر دهند.
بسیاری از زنان موفق در دوره کودکی و نوجوانی، پدرانی داشته‌اند که استعداد و احساسات مربوط به جذابیت و دوست‌داشتنی بودن را در آن‌ها پرورش داده‌اند. در واقع، این زنان در طول زمان شکل‌گیری شخصیت، به طور مستمر از جانب پدران‌شان مورد احترام بوده و هیچ‌گاه ضعیف شمرده نشده‌اند.
فرزندان در هر دوره رشدی که باشند، به محبت و رابطه محبت آمیز با پدر، توجه از جانب پدر، اقتدار پدرانه و صمیمیت با پدر نیاز دارند.
خبرنگار - :شیماسادات موذنی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز دختر، رابطه پدر و دختری، نقش پدر در تکامل شخصیت دختر،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو