نوجوان طلبه که با " امام جماعت" رزمندگان منطقه عملیاتی جنوب شد/ مادرشهید قاسمی : « جوانان راه شهدا را ادامه داده و مانند آنها رفتار کنند»

بانو " سروگل طالبی" مادر طلبه شهید " مرتضی قاسمی" با بیان اینکه فرزندم بسیار مهربان و مردمدار بود، گفت: از جوانان می خواهم که راه شهدا را ادامه دهند و مانند آنها رفتار کنند.
نوجوان طلبه که با
1402/04/10 - 08:40
تاریخ و ساعت خبر:
150293
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان فارس - مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با خانواده محترم شهدا فرمودند: « همه کسانی را که به نحوی از رزمندگان دفاع مقدس پشتیبانی می‌کردند، شریک مجاهدت‌‌‌های آنان خواندند و گفتند: در این میان، کسانیکه میوه‌های دلشان و همسران محبوبشان را در جهاد فی سبیل‌الله همراهی و کمک کردند، نقش بارزی در پیروزی حماسه دفاع مقدس دارند که متأسفانه این جهاد بزرگ پدران، مادران و همسران شهیدان تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.» برای یک خبرنگار همیشه گفت وگو با خانواده شهدا و آشنایی با سبک زندگی آنها برکتی است که در کار و اندیشه اش تأثیرگذار است. برکتی واسعه که ما آن را سبک زندگی شهدا و شهدایی زیستن می خوانیم.
در روزهای نزدیک به عید غدیر خم به دیدار خانواده شهید مرتضی قاسمی رفتیم و با مادر این شهید برگوار گفت گویی انجام دادیم. بانو " سروگل طالبی که هر بار اسم فرزند دلبندش می آمد، خاطراتی ناب را در حالی که اسمان چشمانش بارانی می شد ، برایمان بازگو می کرد.
به عنوان سؤال اول خواستم از شهیدش بیشتر برایمان بگوید: « گفت: مرتضی ، ۱۷ شهریورماه ۱۳۴۶ در منطقه قیر و کارزین، روستای هورز و دقیقأ در شب ۲۱ماه رمضان به دنیا آمدند.
وی ادامه داد: سال 1363 ، 16 ساله بود که برای اولین بار به جبهه رفت . اولین اعزام او تبدیل به 3 سال حضورش در جبهه شد . آن هم نه به عنوان رزمنده! بلکه امام جماعت آن منطقه .
مادر شهید قاسمی با بیان اینکه من مرتضی ، 6 خواهر و 6 برادر داشت - 2 خواهر در کودکی فوت شدند- گفت: او از کودکی به بسیج و آموزش های حوزوی علاقمند بود به همین دلیل در دوران مدرسه عضو بسیج دانش آموزی شد و بعد از گرفتن دیپلم وارد حوزه شده و طلبگی را انتخاب کردو یک ماه قبل از شهادتش به شغل شریف پاسداری دست یافتند.
طالبی شخصیت فرزند شهیدش را اینگونه توصیف کرد: « مرتضی بسیار مهربان،مردم دار بود و به دیگران احترام می گذاشت.از اخلاق و رفتار خوبی برخوردار بودند و تمام خانواده و اطرافیان از ایشان راضی بودند.هر وقت کسی به مشکلی برخورد می کرد با او درد و دل می کرد و برای راه چاره با ایشان مشورت می کرد.
وی با اشاره به اینکه فرزندم سه سال در مناطق عملیاتی جنوب فعالیت های فرهنگی می کرد گفت : او دنبال شهادت بود و در غروب آفتاب 24 تیر سال 1365 در منطقه فاو درست زمانی که برای نماز مغرب آماده می شدند در حال ورود به سنگر با اصابت خمپاره به ناحیه سرش به شهادت رسیدند.
این مادر شهید در انتهای صحبت هایش از جوانان خواست که راه شهدا را ادامه دهند و مانند آنها رفتار کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مادر شهید مرتضی قاسمی، شهدای دفاع مقدس، شهدای استان فارس،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فارس
V
آرشیو