مدرس دانشگاه در گفتگو با «زنان نیوز»:

دشمن با دروغ مجازی می‎خواست حجاب را از سر بانوان بردارد+ فیلم

مدرس دانشگاه گفت: دشمن با دروغ مجازی می‎خواست با شعار «زن، زندگی، آزادی» حجاب را از سر بانوان مسلمان بردارد اما با شکست روبرو شد.
دشمن با دروغ مجازی می‎خواست حجاب را از سر بانوان بردارد+ فیلم
1402/06/28 - 11:34
تاریخ و ساعت خبر:
173901
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش گروه استانی «زنان نیوز» از البرز؛ انسیه تنوره، مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: انسان همیشه باید هوشیار باشد و از تاریخ عبرت بگیرد و با نگاهی تیزبین و تحلیلی به وقایع اطراف خود نگاه کند.
وی ادامه داد: فوت خانم مهسا امینی در شهریور سال ۱۴۰۱ شبیه سناریو سوریه بود که با مرگ یک دختر، حادثه‌ای وحشتناک را برای از هم پاشیدگی سوریه و ورود داعش رقم زد.
تنوره افزود: دشمنان قسم خورده ایران این بار با تکرار سناریویی از پیش تعیین شده، به بهانه مرگ خانم مهسا امینی، شعار «زن، زندگی، آزادی» را در قالب انقلاب صورتی سر دادند و در این مسیر با کمک گرفتن از حزب کومله دمکرات، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و همراهی تعداد معدودی از سلبریتی‌های وطن‎فروش سعی داشتند، ناآرامی‌هایی را در مرزها به وجود بیاورند و با توزیع سلاح‌های گرم و سرد به اجیرشدگان خود، مردم بی‌گناه و نیروهای نظامی را مورد هدف قرار دهند و با تخریب اموال عمومی به نظام ضربه بزنند و حتی در نظر داشتند تا مناطق مهم و از قبل تعیین شده را بمب‌گذاری کنند.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در کنار تمام این کارشکنی‌ها شما شاهد هستید که شبکه‌های رسانه‌ای معاند دائما با واژگونی حقیقت و انتشار اخبار کذب و استفاده از اظهارنظرهای کارشناسان دروغین خود در خصوص عکس‌های سی تی اسکن سر مهسا امینی درصدد تشویش اذهان عمومی و به خطا انداختن مردم در تشخیص حقیقت برآمدند و برای اینکه این اغتشاشات شعله‌ورتر شود، پروژه کشته سازی را با انتشار اخبار دروغ در رأس کار خود قرار دادند تا به این وسیله در بین مردم سوء ظن نسبت به نظام را ایجاد کنند.
وی گفت: در این حین شاهد بودیم که رهبران اغتشاشات به طور علنی صحبت از تجزیه ایران می‌کردند و با تحریک مردم غیور کٌرد سعی در آشوب و بر هم زدن نظم عمومی بودند و با ایجاد فضای دو قطبی و رو در رو قرار دادن مردم برای از هم پاشیدگی اتحاد و انسجام ملی از همه توان‌شان استفاده کردند، که البته با هوشیاری مردم این توطئه‌ها به خاموشی گرایید.
تنوره ادامه داد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد آن است تمامی کسانی که دایه‌دار این شعار از جمله کومله و منافقین بودند، خودشان بزرگترین ظلم‌ها را به زن داشته‌اند، به عنوان مثال یکی از رهبران سرکرده کومله فردی است به نام اوجلان که نسبت به زن و دختر خود اذیت ‌ایی را داشته است که باعث شده همسرش او را ترک گوید و همچنین این حزب با فشارهای زیاد نظامی که بر دختران و زنان در اردوگاه‌ها می‌آورند، درکنار درخواست‌های نامشروع و کارهای غیر اخلاقی و خارج از عرف آن‌ها باعث شده دخترانی چون آوین قادرزاده دست به خودکشی بزنند، مشابه همین رفتارها در گروهک منفور منافقین به وفور دیده می‌شود، در واقع این شعار ابزاری بود در دست کسانی که می‌خواستند ایران عزیز را تجزیه کنند.
این مدرس دانشگاه افزود: باید به این نکته اشاره کنیم که وقایع اخیر در بستر یک جنگ ترکیبی شکل گرفت، جنگی که شناخت افراد را نشانه گرفت و با تلقین قالب‌های ذهنی از قبل تعریف شده، سعی داشت تا وقایع را به گونه‌ای دیگر نشان دهد.
وی بیان کرد: قابل ذکر است که مبارزه با این جنگ مگر با کسب سواد رسانه توسط مردم هم میسر نیست، البته با گذشت زمان و افشاء دروغ‌های شبکه‌های معاند و پرده‌برداری از اهداف رهبران جنبش کذایی و تفرقه بین آن‌ها و افشاء صوت‌های لو رفته بین اعضاء باعث شد که بسیاری از افراد فریب خورده متوجه اشتباه خود شوند و خط خود را از این مسیر گل آلود خارج کنند.
تنوره در خاتمه خاطرنشان کرد: آنچه که ما باید به آن توجه کنیم و هوشیار باشیم آن است که در گرداب دروغ‌های رسانه‌ای قرار نگیریم و خود را از قالب‌های ذهنی که دشمن سعی دارد تا به واسطه آن غلبه اجتماعی ایجاد کند، رهایی یابیم و این میسر نیست مگر با کسب آگاهی، شناخت حقیقت و داشتن سواد رسانه ای و تصمیم گیری بر اساس تحقیق و تعمق در فضای حقیقی فارق از فضای فیک مجازی و تبعیت از سلبریتی‌هایی که به فکر منافع مادی خود هستند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دروغ، مجازی، فتنه، مهسا امینی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
البرز
V
آرشیو