با عنوان «زنان تاریخ‌ساز»؛

یادواره 5 شهیده زن شهرستان سمنان برگزار شد

فرمانده حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) سمنان از برپایی یادواره شهدای زن این شهرستان با عنوان «زنان تاریخ‌ساز» خبر داد.
یادواره 5 شهیده زن شهرستان سمنان برگزار شد
1402/07/08 - 11:04
تاریخ و ساعت خبر:
174366
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مریم ولیخانی، فرمانده حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران در استان سمنان اظهار کرد: یادواره شهدای زن شهرستان سمنان با عنوان "زنان تاریخ‌ساز" همراه با سخنرانی و روایتگری خاطرات شهدا و برنامه‌های متنوع در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این یادواره بر سر مزار سه تن از این شهدای زن به همت بسیج جامعه زنان شهرستان و حوزه حضرت فاطمه (س) سمنان برگزار شد، گفت: الگوسازی و معرفی الگوی زنان معاصر به بانوان جامعه و نشان دادن هویت زن مسلمان از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره بوده است.
فرمانده حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) سمنان بیان کرد: عفت دیابی سخنران این یادواره به تبیین سبک و سیره زندگی زنان شهیده و به معرفی این زنان و نقش زنان در دفاع مقدس، در پشتیبانی‌ها و همچنین تبیین نقش بانوان در برهه کنونی و فعالیتی که می‌توانند داشته باشند، پرداخت.
ولیخانی عنوان کرد: در حاشیه برپایی این یادواره اهدای کتب سبک و سیره دفاع مقدس به حاضران در این یادواره، تفأل‌های قرآنی به نیت شهدای زن و اجرای پویش جمع‌آوری لوازم‌التحریر به نیابت از شهدای زن سمنان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه نکته جالب توجه در حاشیه برپایی این یادواره این بود که بسیاری از بانوان حاضر نمی‌دانستند سه شهید زن در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان وجود دارد، گفت: راوی حاضر در این یادواره سرکار خانم ذکری طاهر به روایت گری از زندگی این پنج زن شهیده پرداختند نکات بارزی از زندگی آن‌ها را استخراج و با بیان شیوایی ارائه دادند.
فرمانده حوزه بسیج حضرت فاطمه (س) سمنان با تأکید بر معاصر سازی سبک و سیره شهدا در امر تربیت فرزند و همسر داری و انقلابی گری عنوان کرد: خانواده شهیدان زهرا همتی و زهرا مداح در این یادواره تجلیل شدند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان تاریخ ساز، شهدای زن، سمنان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو