بمناسبت بزرگداشت هفته مازندران؛

ویژه برنامه بومی و محلی توسط دانش آموزان در شهرستان گلوگاه برگزار شد

به مناسبت بزرگداشت هفته مازندران ، آیین باشکوهی توسط دانش آموزان یک مدرسه در شهرستان گلوگاه با اجرای برنامه های بومی و محلی برگزار شد.
ویژه برنامه بومی و محلی توسط دانش آموزان در شهرستان گلوگاه برگزار شد
1402/08/20 - 12:20
تاریخ و ساعت خبر:
176246
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اسماعیل روحی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه ۱۴ آبان روز مازندران نامگذاری شداظهار کرد: مردم مازندران یا همان طبرستان در دوران حکومت علویان طبرستان با آغوش باز دین اسلام و مذهب تشیع را پذیرا شدند و تشیع را به سراسر ایران انتقال دادند و این روز باارزش به عنوان روز ملی مازندران به دستور رئیس جمهور در تقویم رسمی کشور ثبت شد.
این مسئول با ضرورت دانستن حفظ و انتقال فرهنگ و آداب و رسوم بومی محلی به نسل های بعدی گفت: معرفی فرهنگ و سنت های آیینی مازندرانی یکی از اهداف برگزاری جشنواره بومی و محلی در مدارس به شمار میرود.
روحی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه های فرهنگی و به نمایش گذاشتن سنت های بومی محلی می تواند روحیه شادابی را در بین دانش آموزان تقویت کند.

آتنا فرهادیان مدیر دبستان شایستگان با اشاره به اینکه این جشن با هدف شناخت بیشتر دانش اموزان از مازندران و آداب و رسوم بومی محلی انجام گرفت اظهار کرد: با اجرای بخش های متنوع روز با نشاطی در مدرسه برای دانش اموزان و خانواده های آنان رقم خورد .
این مدیر آموزشی با بیان اینکه آیین های سنتی میراث نسل های گذشته است وباید این گنجینه های ارزشمند در فضای فرهنگی وآموزشی مدرسه به نسل جدید آموزش دهیم؛ عنوان کرد : پرداختن به آداب و رسوم بومی محلی می تواند ریشه های فرهنگی و اجتماعی منطقه را برای نسل امروز بازگو کرده و خلق و خو و روحیات آنان را زنده کند.

اجرای زیبای سرود و بازی بومی محلی توسط دانش آموزا ، مسابقه طناب کشی با حضور مادران دانش آموزان و معلمان ، ایستگاه نقاشی توسط کتابخانه لمراسک از برنامه های جذاب و پرنشاط بزرگداشت هفته مازندران در این مدرسه بوده است.

همچنین دانش آموزان و والدین با برپایی غرفه غذاهای بومی، آداب و رسوم و فرهنگ مازندرانی را به نمایش گذاشتند.
سارا احمدی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بزرگداشت هفته مازندران، شهرستان گلوگاه، برنامه های بومی و محلی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مازندران
V
آرشیو