مسئول بسیج دانشجویی خوزستان تاکید کرد:

تزریق امید آفرینی در جامعه با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط دانشجویان

مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط دختران دانشجو تاکید کرد و گفت: آن چه که جامعه به آن نیاز دارد امید است و بیان این دستاوردها به افزایش امیدآفرینی می انجامد.
تزریق امید آفرینی در جامعه با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط دانشجویان
1402/10/10 - 13:26
تاریخ و ساعت خبر:
178316
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، صادق شاهوارپور در خصوص نقش دختران دانشجو در جهاد تبیین عنوان کرد: جبهه دشمن تمام تلاشش این است تا نسل جوان ما را سرکوب کند. جوانان ما باید بدانند نقش زنان طی 40 سال اخیر در عرصه های مختلف بی بدیل بوده و دختران دانشجو مخصوصا انقلابی ما باید این دستاوردها را احصا و منتقل کنند و به ارائه بیش از پیش آنها اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی به دیدگاه های موجود در خصوص موضوع زن در جامعه اشاره و اظهار کرد: دیدگاه غالبا شرقی، زن را موجودی بی نقش در تاریخ سازی می داند و از گذشته نگاه بردگی و کارگر مآبانه به زن را ترویج می کرده است. بر اساس این دیدگاه زن باید در کنار جامعه باشد نه در بطن جامعه و تنها ابزاریست برای خدمت به مردان و سرمایه داری جدید.
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه نگاه اسلامی به زن،نه شرقی و نه غربی است، افزود:زنان پرورش دهندگان نسلی ثابت قدم، مجاهد، مومن و انقلابی در بطن جامعه هستند.این دیدگاه از نظراهل فهم و خرد مورد تایید است.
شاهوارپور ادامه داد: از نگاه اسلام و انقلاب، زن با تدبیر عالمانه در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کشور حضور فعالانه و موثری دارد. ما وقتی به سالهای تاریخی انقلاب اسلامی نگاه می کنیم می بینیم که زنان در این پیروزی و قبل از آن، نقش پررنگی چه در کارهای میدانی و چه پیشتیبانی از انقلابیون داشته اند.
وی با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم ساواک علیه زنان در زندان پهلوی، خاطرنشان کرد: باید به آن دسته از کسانی که در حال حاضر از حقوق زن، آن هم در حد شعار دفاع می کنند،بگوییم زنان منتقد دولت و رژیم پهلوی که حقوق خود را مطالبه می کردند به نحوی گرفتار چنگال ماموران جلاد حکومتی بودند که شکنجه گران در طول تاریخ از محاکمه و بازجویی بی رحمانه خود علیه آنها ابراز شرمندگی و ندامت کرده اند.
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به تقویت و افزایش جایگاه زنان در حوزه های مختلف اجتماعی همزمان با وقوع انقلاب اسلامی، عنوان کرد:در دهه 80 حضور زنان در اقتصاد خرد رونق بیشتری به خود پیدا کرد .همچنین نقش پررنگ امروز بانوان در فضای سیاسی، هنری،اجتماعی و سینما با گذشته قابل قیاس نیست.
شاهوارپور به فعالیت 16 هزار و 111 باشگاه ورزشی مخصوص بانوان اشاره کرد و افزود: بانوان کشورمان در سطح مسابقات آسیایی و جهان سه هزار و 302 مدال افتخار کسب کرده اند و اخیرا در دیدار با مقام معظم رهبری نیز تقدیر شد.
وی با بیان اینکه در سطح کشور 840 ناشر و 9 هزار و 500 مولف زن داریم، گفت: در حال حاضر ورودی دختران دانشجوی ما به دانشگاه حدود 70 درصد و پسران 30 درصد است و این تاثیرگزاری مولود انقلاب اسلامی بوده و هست.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئول بسیچ دانشجویی خوزستان، امیدآفرینی ، دستاوردهای انقلاب ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو