گیاهی که تسکین‌دهنده سردرد است

آژانس فضایی ناسا می‌گوید که نگهداری این گیاه در خانه می‌تواند به کاهش سردرد شما کمک کند.
گیاهی که تسکین‌دهنده سردرد است
1402/12/06 - 09:38
تاریخ و ساعت خبر:
190499
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اگر از سردردهای منظم رنج می‌برید، داشتن گیاه آپارتمانی خاص در خانه می‌تواند به تسکین علائم شما کمک کند. مطالعه آژانس فضایی روی گیاهان داخلی و آلودگی هوا، درختچه معمولی را مشخص کرد که ممکن است راهی طبیعی برای مبارزه با این ناخوشی و مزایای سلامتی دیگری ارائه دهد.
محققان چندین گیاه معمولی داخلی و توانایی آنها در تصفیه هوا را بررسی کردند ازجمله اینکه چقدر می‌توانند آلاینده‌های کلیدی مرتبط با مشکلات سلامتی مختلف را حذف کنند.
آلاینده‌های هوا مانند بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن و آمونیاک با اثرات منفی بر سلامتی ازجمله سردرد، سرگیجه، سوزش چشم و موارد دیگر مرتبط هستند.
ناسا کشف کرد که زنبق صلح در از بین بردن هر پنج مورد از این آلاینده‌ها و مواد شیمیایی از هوا موثر است و آن را به‌عنوان یکی از رقبای اصلی برای کاهش سردرد ناشی از آنها تبدیل می‌کند.
تری کلرواتیلن که در جوهرهای چاپ، رنگ‌ها، لاک‌ها، چسب‌ها و پاک‌کننده‌های رنگ یافت می‌شود، یکی از مواد مضر است. فرمالدئید، عامل سمی دیگر، در کیسه‌های کاغذی، کاغذهای موج‌دار، دستمال کاغذی، دستمال سفره، تخته سه‌لا و پارچه‌های مصنوعی وجود دارد.
بنزن، ماده شیمیایی مضر است که در دود تنباکو، اگزوز وسایل نقلیه، چسب، رنگ و موم مبلمان یافت همچنین برای ساخت مواد شوینده، رنگ، پلاستیک و رزین استفاده می‌شود.
زایلن در چاپ، لاستیک، چرم، رنگ، دود تنباکو و اگزوز وسایل نقلیه یافت می‌شود. آمونیاک، یکی دیگر از عوامل سمی، در محصولات پاک کننده خانگی، واکس‌های کف، نمک‌های بویایی و کودها وجود دارد.
قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض این سموم می‌تواند علائم مختلفی ایجاد کند.
بنزن می‌تواند باعث تحریک چشم، خواب آلودگی، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، سردرد و گیجی، زایلن می‌تواند باعث تحریک دهان و گلو، سرگیجه، سردرد، گیجی، مشکلات قلبی، آسیب کبد و کلیه، در حالی که آمونیاک می‌تواند باعث تحریک چشم، سرفه و گلودرد شود.
انجمن سلطنتی باغبانی بیان کرد که سایر فواید نیلوفرهای صلح شامل کاهش فشار خون است همچنین نتایج تحقیق نشان داد که خستگی و سردرد را ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش دادند.
گل داودی یکی دیگر از گیاهان برتر برای تمیز کردن هوای خانه است. این کمک می‌کند تا هوای خانه شما بهتر شود و از چیزهای بد دور شود.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سردرد سلامت گل زنبق
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو