خبرگزاری زنان ایران

رفتار لطیف زنان مسلمان همزمان با یک فهم عقلانی است

تبریز-زن مبتنی بر شناخت عقلی با عقلانیت،اقدام انقلابی می‌کند و اتفاقا با احساس البته منظور از احساس یک رفتار احساسی نیست، یک چاشنی احساسی و رفتار لطیف همزمان با یک فهم عقلانی است. نتیجه این است که رفتارهای انقلابی یک زن به دل می‌نشیند .
رفتار لطیف زنان مسلمان همزمان با یک فهم عقلانی است
1403/03/19 - 12:44
تاریخ و ساعت خبر:
194232
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان شرقی،زینب شریعتمدار در ارتباط با هویت زن مسلمان گفت:یک زن در نظام اجتماعی با رفتار عقلانی خود حضور و بروز پیدا می‌کند اما کارکرد احساس در نظام خانواده است چرا که این شاخصه نگهدارنده خانواده است. پس انقلابی‌گری یک زن، کاملاً مبتنی بر عقلانیت همراه با شناختی است.
وی در ادامه زن انقلابی افزود:گرچه هیچ حرکت انقلابی به نام حضرت خدیجه در تاریخ ثبت نشده است اما از نظر من ایشان یک بانوی انقلابی است چون رسول خدا (ص) می‌فرمایند: تثبیت رشد و تعالی اسلام در گرو دو رکنِ شمشیر علی و مال خدیجه جان گرفت. یعنی حمایت اقتصادی‌ حضرت خدیجه از انقلاب اسلام و محمد مصطفی (ص) باعث آن شد بنابراین حضرت خدیجه با فهم انقلابی و شناخت دقیق و درست مفاهیم، مبانی و ارزش‌های اصیل اسلام توانست چنین جایگاهی داشته باشد.
شریعتمدار درنقش تربیتی زن و به عنوان یک آموزگار در خانواده که کوچکترین نهاد اجتماعی است بیان نمود: باید ارزش‌ها و مفاهیم را بشناسد. به معنای دیگر باید ارزش شناخت در انقلابی‌گری را دقیق‌تر و بهتر بشناسیم. الگوی دوم حضرت زهرا (س) است چرا که ایشان هم درک دقیق و درستی از مفاهیم اصیل اسلامی داشتندپس از آن می توانیم حضرت زینب وحضرت معصومه را نام ببریم.
قرآن می‌گوید مریم، آسیه و.. اما آنجا که می‌خواهد زن را شماتت کند از واژه‌هایی چون امرأَةَ لوط و امرأةَ نوح یعنی زنی که قابل ستایش باشد در قرآن با نام و به صراحت از او یاد می‌شود و در مقابل از زنی که نقش بدی ایفا کرده است، حتی نام نمی‌برد، پس اسم هویت‌بخش است می خواهیدفاطمی باشید یا زنان ابلیسی.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هویت،زن مسلمان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آذربایجان شرقی
V
آرشیو