عدم حضور زنان در انتخابات به معنای حذف نیمی از آحاد جامعه در مشارکت سیاسی است

یک کارشناس مباحث سیاسی با اشاره به اهمیت حضور سیاسی زنان در عرصه انتخابات گفت :عدم حضور سیاسی زنان در انتخابات به معنای حذف نیمی از آحاد جامعه در مشارکت سیاسی است .
عدم حضور زنان در انتخابات به معنای حذف نیمی از آحاد جامعه در مشارکت سیاسی است
1403/04/06 - 11:20
تاریخ و ساعت خبر:
194769
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کرمانشاه – دالاهو: شرکت مردم در انتخابات می‌تواند همچون سنگری مستحکم سرنوشت ملت و کشور را از هر آسیبی مصون سازد. حضور مردم «در پای صندوقهای رأی بارز‌ترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه‌ی انقلاب و کشور است. اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت [دشمن] استنتاج می‌کنند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است
انتخابات مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند. در این راستا به سراغ خواهر میترا خاکی فرمانده حوزه خواهران دالاهو رفتیم
انتخابات یک ضرورت است
میترا خاکی قصر انتخابات را یک ضرورت دانست و گفت : اعم از انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس و شوراها که در آنها حضور زنان که دست کم نیمی از جمعیت راتشکیل می دهند ضروری است زیرا عدم حضور سیاسی زنان در انتخابات به معنای حذف نیمی از آحاد جامعه در مشارکت سیاسی است .
فرمانده حوزه خواهران به تاثیر حضور زنان در انتخابات اشاره کردو گفت :حضور زنان در مناصب وزارتی پايگاه اجتماعی زنان را هرچه بيشتر تقويت ميکند و موجب برداشته شدن قدمهای مناسبی در جهت برابری جنسيتی ميشـود.
وی خاطر نشان کرد : بـه طـورکلی، آمارهـا نشـان ميدهد حضور زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، سياسی، اجتماعی، که پيشتر مردانه تلقـی ميشدند، رو به رشد است.
فرمانده حوزه خواهران بیان کرد : از مهمترین پیش شرطهای رسیدن به توسعه، در تمام کشورها، استفاده از تمـام امکانـات ومنابع موجود، ازجمله نیروی زنان، است. زنان در جامعه و خـانواده نقـش مـؤثر ی دارنـد و
میتوانند در رسیدن به توسعۀ پایدار مسئولیتهای جدی و مهمی را به عهده بگیرند.
میترا خاکی قصر در پایان گفت : هر انسانی حق رای و نظر دارد و مشارکت سیاسی در انتخابات جلوه ی نهادینه و قانونمند این حق رای است و چون میان زن و مرد در گوهر انسانیت آزادی و عقل اختلاف سیاسی وجود ندارد بدین روی دررانتخابات هم بین زن و مرد فرقی نیست .

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انتخابات -دالاهو- میترا خاکی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کرمانشاه
V
آرشیو