گزارش|

نظر و دغدغه های بانوان کردستانی درباره حضور حداکثری در انتخابات و حکمرانی زنان

زنان به‌طورکلی در اموری که نیاز به‌دقت و ظرافت دارد عملکرد بهتری دارند و معمولاً به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور با دید خاصی نگاه می‌کنند و صرفاً به دنبال منافع فردی نیستند.
نظر و دغدغه های بانوان کردستانی درباره حضور حداکثری در انتخابات و حکمرانی زنان
1403/04/06 - 13:01
تاریخ و ساعت خبر:
194910
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کردستان : دختران، زنان؛ مادران، واژه‌های کلیدی و ارزشمند که نقش مؤثری در تمامی حوزه‌ها دارند.
در قبل تشکیل انقلاب اسلامی و از سال ۵۷ به بعد و در دوران دفاع مقدس زنان در کنار مردان نقش‌آفرینی کردند و موجب تعالی نقش خود در جامعه شدند.
بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت ایران در انتخابات پیشرو نقش مؤثر و مهمی دارند و مشارکت سیاسی آنها نقش مؤثری در فرایند توسعه پایدار دارد.
زنان انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف انقلاب نقش مؤثری در زمینه اجتماعی و سیاسی ایفا کردند و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری مصداق بارز این حرکت‌های امیدآفرین بانوان است و بیان داشتند زنان جامعه ما نه‌تنها خودشان رأی بدهند؛ بلکه باید خانواده‌شان را به حرکت در بیاورند این مسئله به معنای آن است که زنان نقش کلیدی در خانواده داشته و این انتخابات هم سنگین‌تر می‌شود.
در روزهای پایانی تبلیغات کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری همه اقشار مختلف به میدان آمده‌اند و برای کاندیدای موردنظر خود تبلیغ می‌کنند.
در میان می‌توان به حضور پر رنگ بانوان در ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اشاره کرد که نقش مؤثری در شور انتخاباتی و هدایت بقیه افراد جامعه به سمت صندوق‌های رای دارند.
یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم توجه ویژه به جایگاه بانوان و تقویت بنیان‌های اجتماعی و بهره‌گیری از توان بانوان در قدرت تصمیم‌گیری در مدیریت‌های کلان و میانه است.
ریل‌گذاری در اقدامات عملی در راستای رفع چالش و برآورده‌کردن مطالبات بانوان از اقدامات عملی دولت سیزدهم بود که ادامه آن می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت سایر حوزه‌ها داشته باشد.
زنان در جایگاه بخشی از توانمندی اجتماعی جامعه ایرانی قادر به انجام اقدامات مؤثر و گسترده‌ای هستند و برای توسعه و پیشرفت نباید از حوزه زنان غافل شد.
در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی درحالی‌که مردم داغ خادم‌الرضا (ع) را دل دارند تلاش می‌کنند در بین نامزدهای تأیید صلاحیت شده به کسی رای بدهند که اصلح‌تر از دیگران باشد.
عملکرد دولت شهید رئیسی انتظارات مردم جامعه را به سمت‌وسوی خود راهبردی کرده است و مردم خواستار فردی هستند که عملکرد او شبیه‌ترین به دولت شهید خدمت باشد و برخی نقص‌های مختلف نیز برطرف شود.
دولت بعدی ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد
یکی از بانوان سنندجی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حوزه بانوان و خانواده نیازمند برنامه‌های با رویکرد ارتقای خانواده است که نتیجه آن به جامعه‌ای پویا و درحال‌رشد منجر شود.
مرادی گفت: زنان در کشور ما متناسب با رشته تحصیلی خود از وضعیت شغلی مناسبی برخوردار نیستند و این امر موجب نارضایتی شده که دولت آینده برنامه‌ریزی مدونی داشته باشد.
این بانوی کردستانی تصریح کرد: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور در حوزه زنان برنامه‌ریزی خاصی صورت می‌گرفت که نیازمند توجه ویژه دولت بعدی جهت اجرای آن است.
بانوان محور هدایت خانواده به سمت انتخاب اصلح هستند
کژال صابری دیگر بانوی سنندجی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: مشکلات و زنان در جامعه باید دیده شود تا زمینه بستر حضور و مشارکت فعال آنها در عرصه‌های سیاسی و انتخاباتی فراهم شود.
وی با تأکید بر اینکه باید به سرنوشت خود و کشورمان حساس باشیم؛ بیان داشت: با مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه و انتخاب فرد اصلح زمینه شکست دشمنان و اقتدار بیشتر ایران فراهم می‌شود.
این بانوی کردستانی خاطرنشان کرد: یک مادر خانواده با آگاهی از حقوق اجتماعی می‌تواند معیارهای انتخاب درست و اهمیت داشتن تجربیات و توانمندی‌های داوطلبان را در بین اعضای خانواده خود تشریح کند و آنان را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کند.
صابری معتقد است زنان در تثبیت و توسعه سرمایه‌های اجتماعی در جامعه ایرانی‌اسلامی نقشی اثرگذار و غیرقابل‌انکار دارند و قطعاً جامعه بانوان با انتخاب فرد اصلح و هدایت افراد خانواده به سمت آن جریان انقلابی نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری به‌خوبی ایفا می‌کنند.
زنان به‌طورکلی در اموری که نیاز به‌دقت و ظرافت دارد عملکرد بهتری دارند و معمولاً به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور با دید خاصی نگاه می‌کنند و صرفاً به دنبال منافع فردی نیستند.
گرایش زنان به همدلی و درک دیدگاه‌های مختلف موجب می‌شود بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند و با اجماع نظر و مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیفزایند.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان کردستان، انتخابات ریاست جمهوری ، انتظارات از رئیس دولت چهاردهم ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو