دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری زنان ایران تشریح کرد:

توصیه‌ به زنان زائر که باید یک ماه قبل از اربعین تمرین پیاده روی کنند

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تشریح گسترش طرح طبیب الدوار (پزشک سیار) در اربعین 1403 به برخی توصیه‌ها به ویژه به زنان زائر در زمینه تمرین پیاده روی پرداخت.
توصیه‌ به زنان زائر که باید یک ماه قبل از اربعین تمرین پیاده روی کنند
1403/04/20 - 10:08
تاریخ و ساعت خبر:
195451
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری زنان ایران، عنوان کرد: با توجه به تجربیات هلال احمر در مراسم پیاده روی اربعین و طبق سنوات گذشته بخشی از کادر پزشکی و به تناسب به زنان ارائه خدمت می‌شود.
وی افزود: هلال احمر در عراق درمانگاه هایی دارد که در دو بخش مجزا به زنان و مردان خدمت ارائه می‌دهد.
سلیمانی بیان کرد: از سال گذشته، هلال احمر، طرحی را در پیاده روی اربعین طرحی با عنوان «طبیب الدوار» اجرا کرد که در این طرح امدادگران زن و مرد با داشتن کمک های اولیه و درمانی گام به گام در بین زائران پیاده روی می‌کنند و اگر زائری نیاز به مداوا داشت ارائه خدمت کنند، همچنین این طرح در اربعین 1403 با حجم بالاتر اجرا می‌شود.
وی گفت: ما در برنامه ریزی و کارهای پژوهشی سعی داریم که ارائه خدمات و فعالیت ها در اربعین مردم محور باشد و در کنار مردم خدمات تخصصی ارائه دهیم.
دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر امسال نیز در حوزه دارو و حضور کادر درمان و پزشکی با برنامه ریزی منسجم در اربعین حضور خواهد داشت تا خدمات بهتر و مناسب به زائران به ویژه به زنان ارائه کند.
سلیمانی با بیان اینکه باید رویکرد آموزشی در بحث اربعین مورد توجه جدی قرار گیرد, افزود: این آموزش ها هزینه کردن نیست بلکه پیشگیری است، مردم با مراجعه به فضاهای مجازی و رسانه ها این آموزش ها را دریافت کنند تا عمده ای از مشکلات و بیماری های که ممکن است در پیاده روی مواجه شوند از بین می رود.
وی به زائران اربعین به خصوص زنان توصیه کرد: حتما از هم اکنون خود را آماده کنند. پیاده روی منظم داشته باشند، داروهای شخصی و وسایل شخصی به ویژه مواد بهداشتی به اندازه و کافی همراه داشته باشند و خودشان مراقب سلامتی و موارد بهداشتی باشند تا دچار مشکلی نشوند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پیاده روی اربعین ، بانوان و پیاده روی اربعین ، بهداشت پیاده روی اربعین ، توصیه های پیاده روی اربعین
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو