زینب (س) تجلّی هویت حقیقی زن مسلمان

حضرت زینب (سلام الله علیها) با ظهور هویت حقیقی زن مسلمان در وجود مبارکشان، مهمترین راوی کربلا محسوب می شود.
زینب (س) تجلّی هویت حقیقی زن مسلمان
1403/04/31 - 10:04
تاریخ و ساعت خبر:
195755
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - هر شهادتی نیازمند روایت است تا غایت هدف را به سر منزل مقصود برساند و درازنای تاریخ را در نوردد. در این میان، حضرت زینب (سلام الله علیها) با ظهور هویت حقیقی زن مسلمان در وجود مبارکشان، مهمترین راوی کربلا محسوب می شود.سخنان حضرت زینب(سلام الله علیها) پس از شهادت سالار شهیدان و خطبه های آن حضرت در بازار کوفه و در بارگاه این زیادو دربار یزید در شام، چنان قوی و تکان دهنده بود که همگان را به حیرت واداشت و مسمانان را از خواب غفلت بیدار کرد. یشان با تبیینی عالمانه و با ایراد خطابه هایی که نشان از رشد همه جانبه ی شخصیت حضرتش دارد، سبب استمرار مسیر شهادت و پژواک پیام اصلی واقعه ی کربلا گردید.
این بانوی بزرگوار رسالت خویش را که زنده کردن دین جدش بود، به نیکی انجام داد. به گونه ای که سخنان ایشان را مورخان و اصحاب مقاتل و دیگران بارها نقل کرده اند.
شکل گیری هویت زن در حالت انسجام یافته اش در گرو رشد جنبه های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی است و نیازمند دانش، فهم عمیق از شرایط و موقعیت های اجتماعی، خوداندیشی و شناخت نقش و جایگاه خویش در ساحت های مختلف است. جهاد تبیین صورت گرفته توسط حضرت زینب (س) سبب تغییر نگاه مردم شد، لذا کسب علم و شناخت و فهم درست از شرایط اجتماعی سیاسی جامعه برای بانوان امری مهم و بافضیلت بوده و در شکل گیری درست هویت اسلامی زن اثرگذار می باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هویت، زن مسلمان، زینب، کربلا
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آذربایجان غربی
V
آرشیو