مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد

راوی‌ دینداری مردم با بهره گیری از الگوی حضرت زینب (س) باشیم

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: الگوی خاص حضرت زینب سلام الله علیها روایتگری عاشورا بود، وقتی که آن صحنه ها و مسیر کربلا تا شام و اتفاقاتی که در شام افتاد همه این ها یک نقش را ایفا کرد و آن نقش روایتگری و بیانی بود که با استفاده از ویژگی های ذاتی حضرت زینب(س) بود.
راوی‌ دینداری مردم با بهره گیری از الگوی حضرت زینب (س) باشیم
1403/05/02 - 09:07
تاریخ و ساعت خبر:
195832
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ حجت الاسلام فراهانی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان در ساوه گفت: حضرت زینب سلام الله علیها ویژگی های خاصی داشتند و بر اساس شناختی که از ظرفیت های ذاتی خودشان و توانمندی‌هایی که در جنس زنانه یک خانم وجود دارد، چه اتفاقی و چه حرکتی و چه قدرت متمایزی می‌تواند یک خانم را در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی پررنگ کند و حضورش از کنشگری را به جریان‌ سازی تبدیل کند.
وی تصریح کرد: تا جایی که این جمله و شعر معروف بوجود بیاید که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.
این کارشناس بیان کرد: این مسئله و انتخاب خاص حضرت زینب سلام الله علیها برای نوع حضورش و عرصه اجتماعی الگویی برای تک تک مردان و خاص تر برای زنان است.
وی افزود: الگوی خاص حضرت زینب سلام الله علیها روایتگری عاشورا بود، وقتی که آن صحنه ها و مسیر کربلا تا شام و اتفاقاتی که در شام افتاد همه این ها یک نقش را ایفا کرد و آن نقش روایتگری و بیانی بود که با استفاده از ویژگی های ذاتی حضرت زینب(س) بود.
حجت الاسلام فراهانی تاکید کرد: هر بانویی می تواند حضرت را الگو قرار دهد زیرا همه بانوان قدرت بیان دارند و ظرفیت درگیری احساسی بالایی دارند و می توانند مخاطب را با خود همراه کنند و اتفاقات را بیان کنند.
وی در پایان عنوان کرد: در عرصه امروز وظیفه تک تک مردم جهاد تبیین است و باید برای تک تک مردم جهاد تبیین کرد و بهره گیری از الگوی روایت گری و روایت کردن حضرت زینب(س) می تواند نقش بسزایی در زندگی داشته باشد.
خبرنگار: آسیه ولدخانی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت زینب، روایتگری، الگو،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مرکزی
V
آرشیو