نقض حقوق بشر با حذف ايران از کميسيون مقام زن/ آمريکاييزه شدن سازمان ملل چه خطري براي جهان دارد

کشورهايي که راي به حذف ايران از کميسيون مقام زن با هدايت آمريکا دادند، خودشان از جمله کشورهاي ناقض حقوق زنان هستند که در صدر آن آمريکا حضور دارد.
نقض حقوق بشر با حذف ايران از کميسيون مقام زن/ آمريکاييزه شدن سازمان ملل چه خطري براي جهان دارد
1401/09/27 - 10:15
تاریخ و ساعت خبر:
143672
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اميرحمزه نژاد: استفاده ابزاري از حقوق بشر از جمله حربه هاي استکبار جهاني عليه کشورهاي مختلف از جمله ملت هاي مسلمان بوده است اما خطر رسوخ به ساختارهاي سازمان ملل از جمله مهمترين مباحثي است که حالا با حذف جمهوري اسلامي ايران از کميسيون مقام زن اين سازمان بيش از پيش اين خطر احساس شد.
اين موضوع دو خطر بزرگ در سطح جهاني در بر دارد. درواقع همين کشورهايي که راي به حذف ايران از کميسيون مقام زن با هدايت آمريکا دادند، خودشان از جمله کشورهاي ناقض حقوق زنان هستند که در صدر آن آمريکا حضور دارد. نکته اول اين است که با ابزاري و احاطه ساختارهاي حقوق بشري توسط استکبار جهاني بيشتر از گذشته حقوق زنان اين کشورها پايمال مي شود و کسي نيز به داد آن ها نخواهد رسيد.
خطر دوم اينکه اين ساختارها براي اشاعه حقوق بشر و تبادل فرهنگ هاي بين المللي و همچنين به رسميت شناخته شدن فرهنگ هاي مختلف از جمله آداب و رسوم مسلمانان که حجاب را جزو لاينفک زندگي شان مي دانند، موارد ليبرال را به کشورهاي مختلف تحميل خواهند کرد.
آنچه در اين راستا جمهوري اسلامي ايران به عنوان کشوري که در راستاي اشاعه فرهنگ اسلامي فعاليت و اثرگذاري چشمگيري در جهان بين الملل دارد، شناخته مي شود‌. از اين رو حضور ايران در کميسيون مقام زن بسيار مهم خصوصا براي کشورهاي اسلامي تلقي مي شد اما آمريکا در اين حوزه بر نتافت و در يک حرکت سلبي ايران از کميسيون مقام زن حذف شد.
اين درحالي است که سازمان ملل بايستي در اشاعه فرهنگ هاي مختلف کوشا باشد اما اين موضوع به عنوان لکه سياهي در ساختار سازمان ملل باقي ماند که بسياري اين انتقاد را نسبت به آن ابراز مي کنند که در سيطره استکبار و کشورهاي مرتجع رفته و حقوق بشر کاغذي و پوشالي را به جاي واقعي ترويج مي کند.
در بعد بين المللي مساله حقوق بشر بويژه با اين حرکت انحصارگرايانه و تهديد آميز غرب بايستي مورد بررسي جدي قرار گيرد. درواقع در اين راستا آنچه بيشتر از گذشته مهم است تخريب يک ساختار مهم بين المللي است که بايد بدان توجه ويژه اي صورت گيرد.
کشورهاي مختلف با اين چنين آراي سياسي سازمان ملل را از يک سازمان حقوق بشري به يک سازمان سياسي تبديل مي کنند و وضعيت جهان در حوزه جنگ و جنايت بدتر خواهد شد.
انتهاي پيام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نقض حقوق بشر با حذف ايران از کميسيون مقام زن/ آمريکاييزه شدن سازمان ملل چه خطري براي جهان دارد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سياسي
V
آرشیو