روایت فائزه هاشمی از دیکتاتورهای کوچولو/ باند حقوق بشری ها و فاشیسم زنانه در اوین

فائزه هاشمی فعال سیاسی اصلاح طلب که در زندان به سر می برد نامه سرگشاده و افشاگرانه درباره بند زنانه زندان اوین نوشته است. افشاگری وی ناظر بر نوعی دیکتاتوری سخت و وحشتناک آن هم از سوی افرادی است که داعیه حقوق بشر دارند و از این جهت مورد حمایت بیگانگان هستند.
روایت فائزه هاشمی از دیکتاتورهای کوچولو/ باند حقوق بشری ها و فاشیسم زنانه در اوین
1403/06/25 - 10:10
تاریخ و ساعت خبر:
197916
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: فائزه هاشمی فعال سیاسی اصلاح طلب که در زندان به سر می برد نامه سرگشاده و افشاگرانه درباره بند زنانه زندان اوین نوشته است.
افشاگری وی ناظر بر نوعی دیکتاتوری سخت و وحشتناک آن هم از سوی افرادی است که داعیه حقوق بشر دارند و از این جهت مورد حمایت بیگانگان هستند.
نامه وی بخش های مهم و متنوعی دارد اما هر چه جلو می رود بیشتر حاوی دیکتاتوری زنانه ضدانقلاب در زندان اوین است.
وی در این افشاگری خود از فضای خفقانی که زنان زندانی سیاسی علیه هم ایجاد کرده‌اند، می‌نویسد:به عبارت دیگر هم‌بندی (بخوانید گروه فشار داخل بند) هم‌بندی را می‌پاید، برای او تعیین تکلیف و خط قرمز مشخص می‌کند، آزادی او را سلب می‌کند، به او انگ و تهمت می‌زند، او را تهدید می‌کند، آرای او را دور می‌ریزد، ضرب و شتم نثارش می‌کند، فضای وحشت و خفقان می‌آفریند. چرا؟ چون با او همراه نشده، یا نقدی بر او وارد کرده و پا روی سلطه و اقتدار او نهاده. و عجیب‌تر سکوت یا همراهی و ادامه‌ی دوستی برخی دیگر از مشاهیر در بند با این اندک سلطه‌گران است. بارها پرسیده‌ام چگونه است که می‌شود با این افراد همراه شد.
فائزه هاشمی در جای دیگر در روایتی از فضای سیاه دیکتاتورهای کوچک در بند زنان اوین مطرح می‌کند: وضعیت به گونه‌ای است که جدیدالورودها (بالای ۹۰%) در کمتر از حداکثر یک هفته، البته اگر ماندگار شوند، شوکه و مبهوت و پشیمان که این‌ها بودند چهره‌هایی که آرزوی دیدارشان را داشتیم؟ چه فکر می‌کردیم و چه دیدیم؟ چگونه از چاله به چاه افتادیم؟ و در آرزوی خلاصی و پی‌گرفتن زندگی و پشت سر را نگاه نکردن. می‌گویند در زندان که قدرتی ندارند این‌گونه‌اند، وای اگر قدرتی بگیرند.
هاشمی در این نامه با ارائه کدهایی از این سلطه‌گری‌ها آن هم در میان زندانیان زن سیاسی می‌نویسد: متأسفانه برخی مدافعین حقوق بشر زندانی نیز به این‌ها پیوسته‌اند. انگاری تقسیم کار کرده‌اند در سلطه بر دیگران ولی با نقش‌های متفاوت. وضعیتی که در اپوزیسیون در داخل و خارج کشور و در فضای مجازی نیز مشاهده می‌شود.
وی در اینجا اسمی از شخصی نیاورده اما اشاراتی که می کند نشان می دهد که نظر وی به چه کسانی است. کلیدواژه هایی چون حقوق بشر به خوبی در این راستا گویاست.
وبسایت مشرق در این راستا مطرح می کند:" این جریان دربند مردان و نیز بند نسوان لیدرهایی دارند که با فشارهای خاص در تلاش هستند سایر محکومین را با خود همراه سازند، ازجمله نرگس محمدی دربند زنان که پس از گرفتن جایزه سفارشی و صهیونیستی نوبل با همکاری همسر سابق خود تقی رحمانی (سرپل منافقین در پاریس) در اندرزگاه زنان حاکمیت پیداکرده تا جایی که اگر یک زندانی با مواضع براندازانه او مخالفت کند مورد تهدید نرگس محمدی و نوچه‌هایش قرار خواهد گرفت!"
البته خفقان و عمل ضد آزادی موضوع جدیدی در ضدانقلاب نیست اما روایت آن از سوی فرد جنجالی چون فائزه هاشمی بسیار قابل تامل است تا جایی که وی خود را در معرض تهدید قتل و همچنین پشیمان از همراهی با ضدانقلاب توصیف می کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فائزه هاشمی ، حقوق بشر، فاشیسم زنانه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زنان و سیاست
V
آرشیو