فرمانده کل سپاه پاسداران:

کادر پزشکی کشور در ایام کرونا نمایش غیرتمندانه یی از خود نشان داد

سردار سلامی در همایش درس آموخته های کرونا ، آن دوران را دفاع مقدس دیگری دانست و گفت: در همه گیری کرونا پزشک و پرستاران ما در یکی از مقاطع سخت نمایش غیرت مندانه یی را به اجرا گذاشتند
کادر پزشکی کشور در ایام کرونا نمایش غیرتمندانه یی از خود نشان داد
1403/07/05 - 10:30
تاریخ و ساعت خبر:
198351
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران در همایش درس آموخته های کرونا ، اظهار داشت : دو اتفاق بزرگ در کشور اتفاق افتاد و تصویر دل انگیز از جامعه پزشکی رقم زد و تصورات مبهم و ناشناخته از این گروه پر تاثیر را به تصورات عمیق تبدیل کرد.
وی دوران کرونا را دفاع مقدس دیگری دانست و گفت: در همه گیری کرونا پزشک و پرستاران ما در یکی از مقاطع سخت نمایش غیرت مندانه یی را به اجرا گذاشتند همانطور که در زمان جنگ تحمیلی کادر پزشک و پرستار ما از خطوط مقدم تا عقبه ها در همان ابتدای حوادث به داد مجروحان می رسیدند و با خطر انداختن جان خود به احیای جان رزمندگان می پرداختند.
سردار سلامی ۳ هزار شهید جامعه پزشکی را یک نمایه پر افتخاری از این جامعه بیان کرد و افزود: اما آزمایش سخت و هولناک و مهیب که همه گیری کرونا بود باعث شد اعتماد به جامعه پزشکی را به میزان بسیار زیادی رفعت بخشید و نشان داد جامعه پزشکی و پرستاری ما قابل اعتماد است و میتوان روی آنها در لحظات سخت حساب کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به جنایات بی رحمانه رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه ، تصریح کرد : امروز پزشکان و پرستان در غزه زیر بمباران و در قلب بی رحمی غیر قابل توجیه صهیونیست به مداوای مجروحان مشغولند و گاه در کنار مجروحان بمباران می شوند و زیر آوار بیمارستان دفع می شوند و این واقعیت دردناک نشان دهنده این است که پزشکان و پرستاران با قلب هایشان کار می کند و قلب مرکز احساس و عاطفه و مهرورزی است.
وی در ادامه افزود : پزشکان و پرستاران اول با قلب و سپس با ذهن کار می کنند اما پزشکی حرفه تخصصی و شغل نیست بلکه مقدس تر است و دانش و مهارت جز مهمی از این حرفه است.
سردار سلامی پرورش روح، حرکات معنا بخش، قدرت داشتن نگاه مهربان و کلام لطیف، حفظ دلسوزی و ایثار برای دیگران را از جلوه های درخشان پزشکی دانست و گفت: این فاکتورها را در کرونا دیدیم و کادر سلامت شبانه روزها به خانه نمی‌رفتن . این نشان می دهد که علم پزشکی دانش احیای روح و جسم انسان است
وی بیان کرد : امروز در دنیای غرب در نقش اخلاق و معنویات در بهبود انسان مطالعات زیادی صورت گرفته است و رابطه شفا بخش بین پزشک و بیمار،و با امید دادن پزشک به بیمار موجب میشود تنش های او را از بین می برد و این نقطه آغاز درمان است و در کشور ما این واقعیت فوران می کند تا جایی که با نگاه مهربان پزشک یک معجزه ایجاد می شود.
خبرنگار: سیما حسینی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سردارسلامی ، همایش درس آموخته های کرونا، جامعه پزشکی، ایثار و فداکاری ، غزه ، کادر درمان غزه ، کادر درمان در دوران کرونا
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو