وزیر بهداشت:

ضرورت آغاز آموزش سلامت از مدارس/ همه‌گیری کرونا سخت تر از جنگ تحمیلی بود

وزیر بهداشت با بیان اینکه آغاز آموزش سلامت از مدارس امری ضروریست گفت: دوران کرونا سخت تر از جنگ تحمیلی بود.
ضرورت آغاز آموزش سلامت از مدارس/ همه‌گیری کرونا سخت تر از جنگ تحمیلی بود
1403/07/05 - 10:19
تاریخ و ساعت خبر:
198352
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - همایش ملی درس آموخته های کرونا صبح امروز به همت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمد رضا ظفرقندی وزیر بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد.
دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت در این همایش با بیان اینکه درس گرفتن از اتفاقات گذشته در حوزه سلامت بسیار مهم است.
وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص عمل به وعده ها، افزود : حضور جامعه پزشکی در عرصه کرونا مصداق بارز عملکردن به وعده‌ها است چرا که دوران کرونا سخت تر از جنگ تحمیلی بود.
وزیر بهداشت به نقش مردم در شکست دادن کرونا اشاره کرد و گفت: هر آنچه داریم از مردم است چرا که اگر سرمایه اجتماعی نداشته باشیم در حقیقت دست خالی هستیم؛ نیروی های پزشکی و پرستاری نمونه‌ای از حضور و فداکاری‌های مردم کشورمان در دوران سخت کرونا است‌.
ظفرقندی در ادامه افزود: با توجه به درس هایی که از کرونا گرفتیم ضرورت انتقال آن احساس می شود این در حالی است که اگر از تجربه‌ها درس نگیریم پشیمانی حق ما خواهد بود .
وی فرهنگ‌سازی را از دیگر درس آموخته های کرونا دانست و گفت: آموزش عمومی در کرونا و تمامی مشکلات سلامت از جمله فاکتور بسیار مهم است اگر ما مردم را آگاه نکنیم در هیچ حوزه یی از سلامت موفق نخواهیم از این رو ضروریست آموزش سلامت را از مدارس آغاز کنیم.
وزیر بهداشت در ادامه به نقش زنان در خانواده اشاره کرد و گفت : در راستای اهمیت آموزش سلامت به جامعه ، زنان بسیار مهم هستند چرا که بیماری یک زن در حقیقت خانواده را بیمار می کند و شاکله زندگی بهم میریزد، با توجه به اینکه سرطان سینه اولین سرطان شایع در زنان است باید طوری آموزش داده شود که مردم در زمان مناسب چکاپ و پیشگیری کنند.
وی بیان داشت : با سامندهی ملی توانستیم در بحث کرونا کار کنیم و آن را شکست دهیم بنابراین تشکیلات، نگاه سیستماتیک و مسائل ملی بسیار مهم و ارزشمند هستند.
ظفرقندی در ادامه این مطلب تصریح کرد: کشورهای کره و چین در بحث کرونا موفق بودند چرا که برنامه‌ریزی و دیسیپلین داشتند.
وزیر بهداشت در ادامه این مطلب تصریح کرد: آموزش همراه با نظم ضروری است چرا که یک دقیقه دیر رسیدن به بیمار می‌تواند اثرات جبران ناپذیری داشته باشد؛ به طور مثال وجود خون ریزی میتواند در پنج دقیقه بیمار را وارد شوک کند؛ در زمان جنگ تحمیلی بیشترین شهدای ما بر اثر خونریزی جان خود را از دست می دادند.
ظفرقندی با تاکید بر این که باید به علم احترام گذاشت، بیان کرد: علم مرز ندارد و ما باید آن را آموزش و گسترش دهیم و در زمان‌های مختلف از ان استفاده کنیم؛ اگر علم ساخت واکسن کرونا نبود، هنوز هم شاهد مرگ و میرها در اثر این بیماری بودیم.
وی ادامه داد: در زمان کرونا بدون همکاری مردم کارمان پیش نمی‌رفت. هر زمانی که مردم پای کار بودند موفق بوده‌ایم. در زمان هشت سال جنگ تحمیلی هم همین طور بود، ما با حضور مردم موفق شده‌ایم.
ظفرقندی به تجربیات بین‌المللی در حوزه علم اشاره داشت و تصریح کرد: اگر بخواهیم در علم پیشرفت کنیم باید همکاری بین‌المللی و تبادل اطلاعات داشته باشیم . چاره‌ای نداریم برای این که بخواهیم بروز باشیم باید ارتباطات علمی بین‌المللی خود را حفظ کنیم.
خبرنگار: سیما حسینی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ورزیر بهداشت ، محمدرضا ظفرقندی ، همایش درس آموخته های کرونا، هفته دفاع مقدس ، جنگ تحمیلی، کادر درمان ، شهدای کادر درمان ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو