فناوری Frame Generation پیشرفته AMD برای افزایش نرخ فریم بازی‌ها منتشر شد

با فناوری Fluid Motion Frames 2 شرکت AMD می‌توان نرخ فریم بازی‌هایی را که از DLSS و FSR پشتیبانی نمی‌کنند نیز افزایش داد.
فناوری Frame Generation پیشرفته AMD برای افزایش نرخ فریم بازی‌ها منتشر شد
1403/07/13 - 10:18
تاریخ و ساعت خبر:
198730
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شرکت AMD جدیدترین نسخه‌ی فناوری Fluid Motion Frames را معرفی کرد. این تکنولوژی می‌تواند نرخ فریم بازی‌ها را روی کارت‌های گرافیک مبتنی‌بر معماری‌های RDNA 2 و RDNA 3 افزایش دهد. فناوری Fluid Motion Frames 2 که به‌اختصار با نام AFMF 2 شناخته می‌شود، پس‌از پیش‌نمایش فنی در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) اکنون به‌طور گسترده دردسترس قرار دارد و به‌همراه درایور گرافیکی Adrenalin 24.9.1 منتشر شده است.
AFMF فناوری تولید فریم مشابه با DLSS Frame Generation انویدیا است، اما به‌جای نیاز به ادغام اختصاصی در هر بازی، در سطح درایور عمل می‌کند. به‌روزرسانی نسل دوم AFMF را می‌توان در بازی‌های مبتنی‌بر OpenGL ،Vulkan ،DirectX 11 یا DirectX 12 فعال کرد. این یعنی اکنون می‌توان نرخ فریم را در بازی‌هایی که از FSR و DLSS پشتیبانی نمی‌کنند نیز بهبود داد. درحال‌حاضر فناوری مذکور روی کارت گرافیک AMD مدل Radeon RX 6000 ،RX 7000 ،700M و 800M پشتیبانی می‌شود.






براساس ادعای AMD، فناوری AFMF 2 می‌تواند نرخ فریم بازی‌ها را به‌طور متوسط تا ۲۵۰ درصد افزایش دهد. اما این تست در ترکیب با فناوری FSR 2 و مجموعه بهینه‌سازی Hypr-RX این شرکت انجام شده است. عملکرد واقعی تکنولوژی مذکور باتوجه به نوع گرافیک، بازی و وضوح تصویر متفاوت خواهد بود. Digital Foundry گزارش می‌دهد هنگام تست نسخه‌ی بتای AFMF 2 در بازی‌های Control ،Cyberpunk 2077 و Senua’s Saga: Hellblade II با وضوح 4K و استفاده از گرافیک Radeon RX 7900 XT، نرخ فریم معمولاً حدود دو برابر افزایش یافته است.
آپدیت AFMF شامل بهینه‌سازی حرکت سریع نیز می‌شود که به‌نظر می‌رسد مشکلات نسل اول AFMF را برطرف می‌کند؛‌ مشکلاتی که تولید فریم را در بازی‌هایی که حرکات سریعی دارند متوقف می‌کرد. AMD همچنین دو حالت قابل‌تنظیم بهینه‌سازی‌شده با هوش مصنوعی را به AFMF 2 اضافه کرده است که امکان کنترل روش تأثیر آن بر عملکرد بازی‌ها را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. Search Mode نرمی نرخ فریم و کیفیت تصویر را در بازی‌هایی که صحنه‌های پر‌تحرکی دارند تنظیم می‌کند، درحالی‌که Performance Mode می‌تواند کارایی AFMF را در دستگاه‌های کم‌مصرف بهبود بخشد.
AFMF 2 از حالت تمام‌صفحه‌ی بدون‌حاشیه در گرافیک‌های سری RX 7000 و همچنین فناوری Radeon Chill شرکت AMD برای محدودسازی تأخیر ناشی از فناوری‌های افزایش نرخ فریم پشتیبانی می‌کند. این فناوری علاوه‌بر بازی، ویژگی جدید Geometric Downscaling را نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند هنگام پخش ویدیوها در پنجره‌های کوچک‌تر از وضوح اصلی، سایه‌زنی کاذب و سایر عناصر نامطلوب بصری را کاهش دهد. این قابلیت با برنامه‌های DirectX 11 که روی گرافیک‌های Radeon RX 7000 و Radeon 800M اجرا می‌شوند سازگاری دارد.
زومیت
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فناوری،اطلاعات، فریم بازی‌ها
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فناوری اطلاعات
V
آرشیو