معاون سپاه خراسان جنوبی تاکید کرد؛

ضرورت تبیین جایگاه زن در تمدن‌سازی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: از هر ابزار مشروعی که در دست داریم باید در راستای تبیین جایگاه زن در تمدن‌سازی بهره بگیریم.
ضرورت تبیین جایگاه زن در تمدن‌سازی
1403/07/26 - 07:47
تاریخ و ساعت خبر:
199284
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - هزاری در آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ریحانه، با بیان اینکه در یک جنگ تمدنی به سر می‌بریم، اظهار داشت: با مبعوث شدن حضرت محمد(ص) مشرکان دریافتند که تمدن پوشالی آنها در خطر است و ۱۴۰۰ سال نیز مردی از همان تبار به پا خواست و به تعبیر شهید مطهری، اسلامی که داشت در دو لبه قیچی کمونیست و لیبرالیست از بین می‌رفت با انقلاب امام خمینی(ره) و همراهی مردم زنده شد.
وی افزود: چون شعار امام خمینی (ره) همان شعار تمدنی پیامبر(ص) بود، دشمن بعد از انقلاب اسلامی مجدد به صحنه آمد و هرچه رشد کرد، دشمن را به ورطه نابودی بیشتر کشید، پس این جنگ، یک جنگ تمدنی بین اسلام ناب و تمدن غرب است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نقش زن در تمدن‌سازی، بیان داشت: کوچکترین واحد اجتماعی خانواده است و به اذعان همه تمدن‌ها محور خانواده، زن است و این موضوع در عملکرد، اندیشه و گفتمان هر تمدن نهفته است.
هزاری تصریح کرد: در دیدگاه غرب گرچه شعار دروغین آزادی را سر می‌دهند اما نگاه فرهنگ غرب به زن به عنوان یک کالا برای رسیدن به سود بیشتر است، چراکه فرهنگ آنها رسیدن به سود بیشتر است و در این راه از هر ابزاری بهره می‌برند.
وی بیان داشت: در غرب کرامت زن سوخته است اما در تمدن اسلام تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به قرب الهی وجود ندارد و هر دو می‌توانند به حیات طیبه به معنای تامین دنیا و آخرت در کنار هم برسند.
*زن در تمدن اسلامی منشا تربیت انسان‌ها است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در تمدن اسلامی زن منشا تربیت انسان‌ها در خانواده و اجتماع است و اسلام آزادی را محدود به جسم نمی‌داند بلکه بعد مهم‌تر آزادی را متوجه بعد روحی انسان برمی‌شمرد.
هزاری آزادی در غرب را به معنی اسارت زنان در نگاه آلوده مردان و آزادی در اسلام را رها شدن از همه قیود عنوان کرد و افزود: در قرن حاضر در غرب جنبش احیای هویت خانواده راه‌اندازی شده و خودشان متوجه اشتباه‌شان شده‌اند.
وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان بی‌دفاع، تاکید کرد: تمدن پوشالی غرب هم در حوزه نظری و هم در عمل به فروپاشی نزدیک شده و از نظر نظامی نیز این ددمنشی نشانه اضمحلال و افول قدرت آنها است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: به عقیده مقام معظم رهبری زن مسلمان در ایران اسلامی باید به دنبال الگو کردن تفکر اسلامی در چشم دنیا باشد بنابراین از هر ابزار مشروعی که در دست داریم باید در راستای تبیین جایگاه زن در تمدن‌سازی بهره بگیریم.
هزاری ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره ریحانه در استان، خاطرنشان کرد: بدانیم که زن تمدن ساز است و این دست برنامه‌ها و جشنواره‌ها باید در ترویج این نگاه باشند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معاون سپاه خراسان جنوبی، زنان و تمدن سازی ، زن و تمدن نوین اسلامی ، جایگاه زن در غرب، جایگاه زن در اندیشه های اسلامی ، جشنواره ریحانه ، خراسان جنوبی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو