یک مدرس دانشگاه از منظر قرآن عنوان کرد:

سبک زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) کاملترین نمونه یک خانواده متعالی

یک مدرس دانشگاه گفت: خداوند در سوره انسان، به مدح زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و فرزندانشان پرداخته و آنها را نمونه کامل یک خانواده متعالی معرفی کرده است.
سبک زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) کاملترین نمونه یک خانواده متعالی
1401/09/28 - 10:22
تاریخ و ساعت خبر:
143699
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس از خوزستان، شهناز صوفی زاده در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص کامل ترین خانواده متعالی از دیدگاه قرآن بیان کرد: در سوره انسان به سبک زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و فرزندانشان اشاره شده است. طبق فرمایشات خداوند در این سوره، این خانواده از آنچه که خودشان نیاز داشتند به نیازمندان انفاق کرده و وجود پروردگار را هر لحظه در زندگیشان احساس می کردند، همه کارهای خیرشان را فقط و فقط برای رضای او انجام می دادند و در قبال آن توقع پاداش نداشتند چون به قیامت معتقد بودند.
وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره های احزاب، نور، نسا، تحریم و طلاق به بحث خانواده پرداخته، افزود: از دیدگاه قرآن 4 نوع خانواده وجود دارد. خانواده ای که زن و مرد، هر دو گمراه و فاسدند، خانواده ای که زن حق جو و مرد خائن است و بالعکس و نیز خانواده ای که زن و مرد، انسان هایی متعالی هستند.
این مدرس دانشگاه در خصوص گروه اول اظهار کرد: در این رابطه سوره تبت جریان ابولهب و همسرش را مثال می زند. ابولهب از بزرگترین دشمنان پیغمبر بود که همسرش هم با او همکاری داشت که راه افساد در جامعه و مانع برای تبلیغ پیغمبر را برگزیده بودند.
صوفی زاده ادامه داد: خانواده دوم خانواده ای است که زن خداجوست اما مرد راه انحراف را انتخاب کرده است. خداوند در سوره تحریم، به حضرت آسیه(ع) اشاره می کند. در قرآن فرعون نماد ستمگری و طاغوت معرفی شده است. همسر فرعون با وجود همه امکانات مادی اما دست از همه لذت های دنیایی کشید و راه خدا را انتخاب کرد.
وی زندگی حضرت نوح (ع)را نمونه ای برای گروه سوم عنوان کرد و ادامه داد: خدا در سوره تحریم، همسر نوح(ع) و لوت(ع) را برای همه کافران مثال می زند که با وجود همجواری با پیامبران اما خیانت کردند و خداوند وعده داد که آنها را همراه کافران به جهنم وارد می کند.
این مدرس داشگاه در خصوص گروه چهارم نیز توضیح داد: حضرت ذکریا(ع) و همسرش در راه تعالی انسانیت یار و یاور یکدیگر بودند و نتیجه ازدواجشان تولد حضرت یحیی(ع) بود. در سوره انبیا یاد شده علت اینکه حضرت یحیی(ع) به آنها ارزانی داشته شد، این بود که همواره و همیشه در کارهای خیر سرعت داشتند و نیز با حالت خوف و رجا با معبودشان راز و نیاز می کردند. وجود انسانی شان را رشد داده بودند و نسبت به خدا خضوع و خشوع داشتند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سبک زندگی، امام علی(ع) ، حضرت فاطمه(س) ، خانواده متعالی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو