یک استاد دانشگاه:

سوگواری در دفاع از ولایت از جمله سیره عملی حضرت زهرا(س)/ مخفی بودن مزار حضرت زهرا(س) سند حقانیت و اثبات ولایت امام علی(ع) است

یک استاد دانشگاه گفت: حضرت زهرا(س) از بعد عاطفی با اشک و عزاداری از حق ولایت مداری دفاع می کردند تا اسلام ناب را به آیندگان برسانند. با این روش بود که ایشان یکی از بکایین نام گرفتند.
سوگواری در دفاع از ولایت از جمله سیره عملی حضرت زهرا(س)/  مخفی بودن مزار حضرت زهرا(س) سند حقانیت و اثبات ولایت امام علی(ع) است
1401/10/03 - 12:38
تاریخ و ساعت خبر:
143789
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، صغری نورافشان در یادداشتی به طنین در خصوص جایگاه حضرت زهرا(س) عنوان کرد: در شان و منزلت حضرت زهرا(س) همین بس که امام زمان(عج) می فرماید دختر رسول خدا برای من اسوه نیکویی است.
امام حسن عسکری(ع) در روایتی فرموده اند که همه ما امامان، حجت خدا بر خلق هستیم و مادر ما فاطمه(س) حجت خداست بر ما. پس عظمت مقام وجودی حضرت زهرا(س) بسیار روشن است و امروز ما اگر دست به دامن این الگو باشیم و از رفتار و منش این حضرت درس بگیریم هم در دنیا زندگی آرام و با نشاطی خواهیم داشت و هم در آخرت سعادتمند می شویم .
یکی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) که امروزه به خوبی می توانیم از آن درس بگیریم بحث ولایت مداری ایشان است. بانویی18 ساله که به تازگی پدرش را از دست داده و باردار هم هست با وجودی که دشمنان، فدک را که پدرش به او بخشیده، به زور غصب کرده اند اما همچنان دست از امام زمانش بر نمی دارد. با تمام سختی ها و فشارهایی که علیه حکومت علوی بود اما به زیبایی و تدبیری حکیمانه از حقی که در حال پایمال شدن بود دفاع کرد. این بخش از زندگی حضرت زهرا(س) درس بزرگی برای ماست.
محمود بن لبید نقل می کند که پس از رحلت پیامبر(ص)، فاطمه (س) را در کنار قبر حضرت حمزه در احد در حال عزاداری و گریه مشاهده کردم. آنقدر از گریه ایشان ناراحت شدم که بند بند قلبم داشت پاره می شد. فرصت را غنیمت شمردم، نزدیک تر رفتم و سوال کردم که آیا از میان سخنان پیامبر (ص) برای امامت علی(ع) می توان دلیلی آورد؟
حضرت زهرا(س) پاسخ داد: وای بر شما، آیا غدیر خم را فراموش کردید ؟ مگر نشنیده اید که پیامبر (ص)می گفت علی (ع) امام و خلیفه بعد از من است و دو فرزندش حسن(ع) و حسین(ع) و 9 نفر از فرزندان حسین (ع)، از پیشوایان و امامان پاک و نیک اند؟ اگر از آنها اطاعت کنید هدایت خواهید شد و اگر مخالفت کنید بلای تفرقه و اختلاف تا روز قیامت بین شما حاکم خواهد شد.
سوال کردم که بانو پس چرا علی (ع) سکوت کرده است؟ پاسخ دادند: رسول خدا فرمودند که مَثَل امام، مَثَل کعبه است. مردم باید به دور کعبه طواف کنند نه اینکه کعبه به دور آنها بچرخد.
پس امام، محوری همچون کعبه است و باید امت اسلام به گرداگرد وجود او بچرخند و تنها از فرمان و اوامر ایشان فرمان ببرند. امام چون نخ تسبیحی است که اگر پاره شود همه مهره های آن پراکنده می شوند.
در زیارت جامعه کبیره می خوانیم که یکی از ویژگی های معصومین این است که از سیاست مدارترین بندگان هستند. حضرت زهرا (س) در برابر غاصبان حکومت علوی، سیاستی را به کار گرفتند که میدان جنگ با دشمنان، تا دامنه قیامت، همیشه برپاست و ایشان همیشه پیروز میدان هستند با اینکه یک سرباز هم نداشتند. آن تدبیر و سیاست، وصیت به مخفی بودن قبرشان بود. حضرت زهرا(س) دوست نداشتند که عده ای بر سر مزارش حاضر شوند و در مراسم تدفینش شرکت کنند . مخفی بودن قبر حضرت، سند حقانیت و اثبات ولایت امام علی(ع) است.
امروز هم دشمنان تمام تلاششان را به کار گرفته اند که این شجره طیبه انقلاب اسلامی که محور آن ولایت فقیه است را ریشه کن کنند. دشمنان می خواهند ولایت را در چشم مردم تخریب و مردم را نسبت به آن بدبین کنند اما عنایت امام زمان (عج) بر سر ما هست. خود ایشان فرموده اند که ما کی شما را فراموش کردیم و از حال شما بی خبر بودیم؟ اگر شما را فراموش کنیم دشمنان شما را ریشه کن خواهند کرد.
آنچه اهمیت دارد ولایت امام زمان(عج) بر سر ماست و ماییم که تنها با گوش به فرمان نایب بر حق بودن می توانیم بر توطئه های دشمنان پیروز شویم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فاطمیه، شهادت حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت، قبر خفی فاطمه(س) ، بکایین، قیام فاطمی، قیام مهدوی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو