چگونه بدانیم ریزش موی سر ما غیرطبیعی است؟

یک متخصص پوست و مو، در خصوص علل ریزش مو در آقایان وخانم ها، توضیحاتی ارائه داد.
چگونه بدانیم ریزش موی سر ما غیرطبیعی است؟
1401/10/18 - 15:54
تاریخ و ساعت خبر:
144215
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - یک متخصص پوست و مو، در خصوص علل ریزش مو در آقایان وخانم ها، توضیحاتی ارائه داد.
آزاده گودرزی، در گفتگو با رادیو سلامت به علت‌های ریزش مو اشاره کرد و گفت: ریزش مو گاهی به دلایل ارثی و هورمونی است به خصوص در آقایان که شایع‌تر است. در طول زمان، افراد حجم موهایشان کم می‌شود و اصطلاحاً کف سر خالی می‌شود. هم در خانم‌ها هم در مردان، این اتفاق می‌افتد. به خصوص بانوانی که ریزش‌های ارثی یا هورمونی مو دارند آزمایش‌هایی انجام می‌دهند تا متخصص بداند تنبلی تخمدان یا سطح هورمون مردانه در آنها بالاتر است یا خیر، سپس برحسب شرایط، زمینه و شدت ریزش مو، درمان برایشان شروع می‌شود.
وی ادامه داد: نوع دیگری از ریزش مو است که خیلی شایع‌تر است، ریزش موی افراد به این صورت است که از لحاظ حجم مو، خوب است؛ اما دوره‌هایی موهایشان به شدت ریزش پیدا می‌کند و فراتر از حالت عادی همیشگی است. این موضوع افراد را نگران می‌کند. همه افراد در دوران‌هایی، این ریزش مو را تجربه می‌کنند مثلاً بعد از زایمان، یا افرادی هستند که به دنبال کاهش وزن یا استرس و اضطرابی، به فاصله چند روز بعد از استرس، دچار ریزش مو می‌شوند. حتی در کرونا هم بعد از بیماری یا بعد از واکسن هم افرادی این ریزش مو را تجربه کردند. برای درمان آن آزمایشاتی انجام دادیم تا علت‌های دیگر مثل تیروئید یا کمبود ویتامین‌ها در ریزش مو تأثیرگذار است یا خیر.
گودرزی بیان کرد: اگر فرد موهایش را نشسته باشد، روی یک ملحفه سفید موهایش را بُرس کند، اگر در ۲۰ دقیقه، بیش از ۱۰۰ تار مو بریزد، ریزش موی آن فرد طبیعی نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که استرس در ریزش مو تأثیر دارد، گفت: بله صد درصد. هم استرس جسمی و هم استرس روحی، روی ریزش مو تأثیر دارد. حتی خیلی از داروها هم باعث ریزش مو می‌شوند و عوامل متعددی دارد. البته برای تشخیص علت ریزش مو باید معاینه انجام شود چون علت‌های خیلی زیادی دارد.
این متخصص پوست و مو افزود: در افرادی که شیمی درمانی انجام می‌دهند. خیلی مواقع، داروها باعث می‌شود موها به حجم قبلی برنگردند و داروهایی را می‌توان استفاده کرد تا روند ریزش را کم‌تر کرد و حجم موها را بهتر کرد؛ ولی بعضی از داروها برای کسانی که سرطان داشتند به خصوص سرطان سینه مجاز نیست که استفاده شود. پس باید با بررسی‌های دقیق‌تری شروع شود چرا که ایمنی افراد برای ما از حجم موهایشان مهم‌تر است و خیلی کارها می‌شود برایشان کرد تا درمان شوند.
گودرزی در پایان اظهار داشت: مو زمانی که خشک نیست انرژی بیشتری نیاز است تا باز شود. بنابراین ما توصیه می‌کنیم که موهای گره خورده و خیس را نباید شانه کرد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پوست، زایمان، سرطان سینه، مو، ویتامین ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو