تأثیر مصرف دخانیات مادران بر بلوغ زودرس کودکان

کارشناس سلامت تأکید کرد: مصرف دخانیات توسط مادر، تأثیر بسزایی در بلوغ زودرس کودک دارد .
تأثیر مصرف دخانیات مادران بر بلوغ زودرس کودکان
1401/11/04 - 09:59
تاریخ و ساعت خبر:
144787
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سمیرا صدری کارشناس سلامت در گفتگو با خبرنگار "طنین یاس" گفت: سیگاری بودن مادر، جزو دلایل شایع بروز بلوغ زودرس در کودکان است.
وی ادامه داد: مادران باید در دوران بارداری سیگار خود را ترک کنند زیرا تاثیر بسیار شدیدی بر جنین می گذارد.
صدری افزود: تجربه ثابت کرده است، بچه های مادرانی که در طول بارداری و پس از آن سیگار می کشند، خیلی زودتر از همسن و سالان خود، بلوغ را تجربه می کنند.
این کارشناس با بیان اینکه نبود پدر در خانواده نیز بر بلوغ زودرس تاثیر می گذارد، تصریح کرد: نبودِ پدر، علاوه بر تمام پیامدهای عاطفی و روانی که می تواند برای بچه ها در پی داشته باشد، به دختر بچه ها لطمه عمیق تری می زند.
وی گفت: جای خالی پدر، سیستم هورمونی دختران را به هم می ریزد و آنها را با مشکل بلوغ زودرس مواجه می کند.
صدری گفت: غذاهای پرکالری و مصرف زیاد گوشت نیز یکی از دلایل شایع بلوغ زودرس در کودکان است که باید در دستور کار والدین به ویژه مادران باردار قرار گیرد.
این کارشناس تاکید کرد: برای سلامت فرزندتان هم که شده، رژیم غذایی متنوعی در خانه داشته باشید و دست از مصرف پی در پی گوشت بردارید.
وی ادامه داد: نوع رفتار ما بر جنین نیز تاثیر می‌گذارد و مادرانی که در دوران بارداری آرامش و حس خوب داشتند، این حس به کودک نیز منتقل می شود.
صدری افزود: بارداری، دوران بسیار حساسی است و رفتار و عملکرد مادران مستقیما بر فرزند تاثیر می گذارد.
این کارشناس تصریح کرد: در سایه ترویج سبک زندگی غربی، متاسفانه مادران در عصر کنونی، در دوران بارداری خیلی از اصول سبک زندگی اسلامی را رعایت نمی کنند و این مهم بر جنین تاثر می گذارد.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن مادران از سبک زندگی اسلامی، برای آنها و سایر اعضای خانواده مشکلاتی را ایجاد کرده است.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مصرف دخانیات، مادران، بیماری کودکان، بلوغ زودرس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو