فضای مجازی دور افراد دیوارهای نامرئی ایجاد می کند/ مادران خود را مجهز به سواد رسانه کنند

مدرس سواد رسانه گفت: دشمن جنگ علنی خود را در فضای مجازی با موضوع دین آغاز کرده و این موضوع را خیلی ریز و موشکافانه به خورد جوان می دهد که برای مقابله با این حربه دشمن، والدین ابتدا باید خود را مجهز به سلاح دانش رسانه ای کنند و با مدیریت و نظارت بتوانند مواظب زیست مجازی فرزندان خود باشند.
فضای مجازی دور افراد دیوارهای نامرئی ایجاد می کند/ مادران خود را مجهز به سواد رسانه کنند
1401/11/18 - 12:16
تاریخ و ساعت خبر:
145035
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سهیلا ضرابی مدرس سواد رسانه در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: متاسفانه بخش زیادی از جوانان ما وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند، در سایت‌های شرط بندی مشغول پیگیری نتیجه شرط های خود هستند.
وی ادامه داد: افراد با ورود به فضای مجازی در دایره‌ای قرار می گیرند که انبوهی از اتفاقات در اطراف آنها رخ می دهد اما آنها را نمی بینند.
ضرابی افزود: فضای مجازی دور افراد دیوارهای نامرئی ایجاد می کند که از محیط پیرامون خود غافل می شوند و غرق در این فضا می شوند به گونه ای که مدیریت ذهن خود را از دست می دهند و مطیع محض این فضا می شوند.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: دشمن در طراحی این کار بسیار هوشمندانه عمل کرده و با هوش مصنوعی و شناخت ذائقه مخاطب درصدد گرفتن فکر و اعتقاد از نسل جوان ماست به گونه ای که فرد برده فضای مجازی می شود.
وی گفت: سواد رسانه‌ای یک تفریح نیست بلکه یک موضوع حیاتی است که اگر به آن توجه نکنیم در سایه این بی توجهی، دشمن نسل جوان را از ما می گیرد.
ضرابی ادامه داد:دشمن جنگ علنی خود را در فضای مجازی با موضوع دین آغاز کرده و این موضوع را خیلی ریز و موشکافانه به خورد جوان می دهد که برای مقابله با این حربه دشمن، والدین ابتدا باید خود را مجهز به سلاح دانش رسانه ای کنند و با مدیریت و نظارت بتوانند مواظب زیست مجازی فرزندان خود باشند.
این مسئول افزود: متاسفانه سواد رسانه ای فرزندان از والدین پیشی گرفته است و این زنگ خطر جدی است و باید در 44 سالگی انقلاب نهضت همگانی سواد رسانه ای در کشور کلید بخورد.
وی بیان کرد: فضای مجازی از فضای حقیقی واقعی تر شده است و رها کردن بچه ها در زیست مجازی بسیار خطرناک است زیرا آنها قدرت تجزیه و تحلیل ندارند و هر مطلبی را بدون دانش می پذیرند.
ضرابی در خاتمه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب جوانان را هدف قرار دادند زیرا سکان مدیریت کشور در آینده به دست این نسل است، بنابراین باید روی آنها سرمایه گذاری صورت گیرد تا پرچم نظام به صاحب برحقش امام زمان(عج) برسد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فضای مجازی، جنگ ترکیبی، سواد رسانه ای ، خانواده،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو