شفیقه شفیعی بانوی انقلابی جیرفتی : زنان جیرفت در مبارزه علیه پهلوی از قافله انقلاب عقب نماندند

یکی از زنان مبارز انقلابی شفیقه شفیعی است بانویی که در خانواده ای متدین چشم به جهان گشوده و در دوران جوانی در برابر ظلم و ستم پهلوی ساکت ننشسته و هم صدا با دیگر آزادی خواهان بر علیه طاغوت به پا خاسته است.
شفیقه شفیعی بانوی انقلابی جیرفتی : زنان جیرفت در مبارزه علیه پهلوی از قافله انقلاب عقب نماندند
1401/11/23 - 10:07
تاریخ و ساعت خبر:
145147
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کرمان : به بهانه دهه فجر کتاب خاطرات پر افتخار انقلاب را ورق می زنیم و مرور می کنیم خاطرات آن دوران را که زنان چگونه پا به پای مردان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند.
یکی از زنان مبارز انقلابی شفیقه شفیعی است بانویی که در خانواده ای متدین چشم به جهان گشوده و در دوران جوانی در برابر ظلم و ستم پهلوی ساکت ننشسته و هم صدا با دیگر آزادی خواهان بر علیه طاغوت به پا خاسته است.
دهه فجر فرصتی شد تا برای معرفی زنان مبارز انقلابی پای صحبت یکی از این بانوان مبارز بنشینیم.
شفیقه شفیعی در گفتگو با ما؛ کلام خود را با گفتن اماما خوش آمدی آغاز می کند و می گوید؛ با آمدن امام خمینی (ره) به میهن و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، زن هویت پیدا کرد چرا که تا قبل از آن زن یک عنصر بی خاصیت و ابزاری در دست سلطه طلبان بود.
به گفته او؛ امام در سخنرانی های اوایل انقلاب به نقش زنان و تاثیرگذاری آنها در اجتماع و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و در واقع این گونه شخصیت و جایگاه واقعی زنان را گوشزد می کند.
شفیعی با مرور خاطرات قبل از انقلاب، می گوید؛ گر چه در آن دوران جیرفت از قم، تهران و سایر شهرهایی که محور مبارزه انقلابیون بودند فاصله داشت و از سوی دیگر وسایل ارتباط جمعی و رسانه در دسترس نبود اما زنان و مردان این دیار نیز از قافله انقلاب جا نماندند.
این بانوی مبارز انقلابی می گوید؛ اعلامیه های حضرت امام به دست ما می رسید و در آن دوران که ۱۹ سال بیشتر سن نداشتم و دبیر زبان انگلیسی مدرسه روستای خاتون آباد بودم اعلامیه ها را به دور از چشم دیگران به مدرسه می بردم و در بین دانش‌آموزان پخش می کردم.
شفیعی می گوید؛ هر چه دارم از برکت بسیج و سپاه است و همواره فعالیت در بسیج را در راس کارهای خود قرار داده ام.
که حالا دیگر سابقه ۱۸ سال خدمت در شورای اسلامی شهر جیرفت را در کارنامه کاری خود دارد، می گوید؛ یکی از دغدغه های مهم حضرت آقا بحث جوانی جمعیت و فرزند آوری است.
این بانوی مبارز انقلابی می گوید؛ از سال ۱۳۸۲ به عنوان رییس شعبه ۸ شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت با سعی و تلاش مانع از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها شده و تا حدود زیادی در این امر موفق بوده است و امروز نیز با توجه به رفع دغدغه حضرت آقا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کانون خانواده ها با طلاق از هم نپاشد تا از این طریق در لبیک به ندای رهبر امت سهمی هر چند کوچک داشته باشد.
خانم شفیعی که از زنان فعال اجتماعی است و با ستاد نمازجمعه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان جیرفت، هیئت رزمندگان اسلام و ستاد عتبات عالیات همکاری دارد، می گوید: یک زن اول باید یک همسر خوب و مادری نمونه باشد و سپس با حفظ شئونات اسلامی در صحنه های اجتماعی حضور یابد.
این بانوی مبارز انقلابی می گوید؛ بانوان گرانقدری همچون حضرت زهرا (س)، حضرت خدیجه (س)، زینب (س) و ام البنین (س) داریم که بهترین الگو برای زنان مسلمان هستند.
باید خاطرنشان کرد: این که می گویند؛ از دامن زن مرد به معراج می رود را می توان در زنان مبارز انقلابی و در مادران دفاع مقدس به وضوح دید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جیرفت، زنان انقلابی، شفیقه شفیعی، مبارزه علیه پهلوی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو