ترویج هنر اصیل بلوچستان در جهت خود کفایی زنان سرپرست خانوار

دوره‌های آموزش قلاب بافی نیز تاکنون برای ۴۰ بانوی مددجوی تحت پوشش کمیته امداد برگزار شده است و ان شا‌الله تداوم و ادامه خواهد داشت.
ترویج هنر اصیل بلوچستان در جهت خود کفایی زنان سرپرست خانوار
1401/11/30 - 10:40
تاریخ و ساعت خبر:
145356
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ساجده سپاهی، صنعتگر و راهبر شغلی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار زنان نیوز در زاهدان گفت: من ساکن سراوان هستم و مانند بسیاری از دختران بلوچ، از کودکی با هنر سوزن‌دوزی آشنا شدم و سپس بصورت علمی و تخصصی، این مهارت را دنبال کردم.
صنعتگر و راهبر شغلی کمیته امداد،سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه دارای مدرک فنی‌وحرفه‌ای در رشته‌های سوزن‌دوزی و قلاب بافی است، اذعان داشت : به عقیده من سعی و تلاش، ایده‌پردازی، جسارت و ریسک پذیری است که می‌تواند انسان را به موفقیت برساند.
وی اذعان داشت : در حال حاضر تعداد ۷۵ دختر و بانوی سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره )هستند، با ما همکاری دارند و خوشبختانه موفق شدند با استفاده از هنر سوزن‌دوزی به خودکفایی برسند.
سپاهی افزود: دوره‌های آموزش قلاب بافی نیز تاکنون برای ۴۰ بانوی مددجوی تحت پوشش کمیته امداد برگزار شده است و ان شا‌الله تداوم و ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه‌های مختلف می‌تواند تا حد زیادی به معرفی این هنر و افزایش فروش کمک کند، به همین دلیل از سال ۹۸ تاکنون سعی کردیم در نمایشگاه‌های مختلفی حضور فعال و موثر داشته باشیم.

راهبر شغلی کمیته امداد سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این افتخار بزرگی است که زنان سرپرست خانوار بتوانند با اتکا به توانایی خود و هنر اصیل بلوچستان به خودکفایی برسند و به منبع درآمد قابل اطمینان دست پیدا کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سیستان و بلوچستان، زنان سرپرست خانوار، کمیته امداد امام خمینی، صنایع دستی، سوزن دوزی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو