پزشک طب سنتی و بانوی کآرافرین روستایی:

تجارت گیاهان دارویی عرصه اشتغالزایی برای جوانان روستایی

پزشک طب سنتی و کارآفرین ساکن روستای انصار با بیان اینکه ما در کشورمنبع های عظیمی از داروهای گیاهی داریم و می‌توانیم اشتغال زیادی در زمینه کشت و برداشت این گیاهان داشته باشیم ، گفت: در این صورت جوانان ما دیگر نیاز به مهاجرت بنا به این که شغلی ندارند پیدا نمی‌کنند، چرا که هر روستا برای خود می‌تواند یک منبع تامین مالی داشته باشد.
تجارت گیاهان دارویی عرصه اشتغالزایی برای جوانان روستایی
1401/12/02 - 10:47
تاریخ و ساعت خبر:
145366
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - طب سنتی همواره از شهرت جهانی برخوردار بوده است. پزشکان ایرانی با استفاده از گیاهان دارویی موجود در مناطق مختلف ایران و کشورهای همسایه توانایی درمان بسیاری از بیماری‌ها را داشته‌اند. استان خراسان شمالی مهد گیاهان دارویی در کشور می باشد و در آن گیاهان دارویی فراوانی شناسایی شده است و متخصصین طب سنتی بسیاری در این استان مشغول فعالیت هستند. باتوجه به حضور بانوان استان در عرصه طب سنتی تصمیم گرفتیم با یکی از بانوان فعال روستای انصار از توابع شهرستان مانه و سملقان در این عرصه خانم معصومه شاکری گفتگو کنیم.
. آن طور که دوست دارید خودتان را معرفی کنید؟
بسم الله الرحمن الرحیم معصومه شاکری هستم متولد ۱۳۵۳ پزشک و کارآفرین در حوزه طب سنتی
. درباره حرفه یا تخصصی که در آن مشغول به کار هستید توضیح بفرمایید؟
شروع کارم از سال ۱۳۸۱ بوده است اما از سال ۱۳۹۶ به صورت کاملا حرفه ای و همراه با مجوز شروع به کار کردم. که به سختی توانستم مدرک ام را دریافت کنم و در حال حاضر نیز تحت تعلیم برای فراگیری بیشتر این علم هستم و به دنبال تامین هزینه برای ایجاد یک محیط کاملا بهداشتی و انبار و یک کارگاه برای تولید بیشتر داروها و مغازه ای برای فروش حضوری در روستای خودم هستم.
. سابقه این حرفه در استان و شهرستان چه قدر هست؟
بنده ۷ سال است که به صورت رسمی در اتاقی ۳×۳ در حیاط منزل ام مشغول به فعالیت هستم اما سابقه طب سنتی در استان و شهرستان به زمان های قدیم بر می گردد.


برای نسل جوان و افرادی که دوست دارند وارد شغل شما شوند چه پیشنهادی دارید؟

علاوه بر درآمد مناسب و جایگاه اجتماعی می‌توانند در سلامت کامل باشند و به عزیزان خود کمک کنند تا دچار بیماری نشوند یا بهبود پیدا کنند.
اولیت اول شما به عنوان یک بانو کار آفرین خانواده است یا تخصص تان؟
با وجود مشغله زیاد چگونه توانسته اید بین این دو تعادل برقرار کنید؟
اولویت من خانواده است که با توجه به اشتیاقی که در فرزندانم ایجاد شده بخاطر افرادی که مراجعه میکنند و بهبودی خود را بدست می اورند همه باهم در روز های تعطیل یا شب بعد اینکه کنار هم هستیم مشغول صحبت در این باره یا تهیه داروها میشویم.
بازار فروش شما داخلی است یا خارجی؟ حرفه شما چقدر توانسته است ارز وارد کشور کند؟
چه تعدا به طور مستقیم یا غیر مستقیم اشتغال زایی داشته اید؟
اکثر فروش ما در بازار داخلی است. حضور در غرفه ها و نمایشگاه ها و فروش در فصای مجازی همچون اینستاگرام و... که ارسال به چند نقطه از استان های کشور به صورت دائم داریم.
در رابطه با اشتغال زایی ما توانستیم برای خانواده هایی که اکثرا خانم های خانواده مخارج زندگی را به عهده دارند یا افرادی که برای درمان نیاز به هزینه دارند شغل ایجاد کنیم تا کنار درمان کامل بتوانند از پس هزینه درمان و زندگی بربیایند.
درخواست شما از مسئولین به خصوص آنهایی که با حرفه شما ارتباط مستقیم دارند چیست؟
تا حد امکان به ما کمک کنند تا بتوانیم سیب سلامت و ثبت داروها با نام و نشان خودمان داشته باشیم و این که بتوانیم جایی مناسب برای فعالیت بیشتر داشته باشیم. به دلیل نبود جا نمی‌توانیم از بومی های این شهرستان داروهایی که جمع آوری میکنند را خریداری کنیم.
سخن پایانی؟
باتوجه به اینکه این رشته و فعالیت برای ما و جامعه بسیار مهم و ضروری هست و اینکه ما منبع های عظیمی از داروهای گیاهی داریم و می‌توانیم اشتغال زیادی در زمینه کشت و برداشت این گیاهان داشته باشیم میتوانیم تمام گیاهان را به استان های مجاور و با بسته بندی مناسب حتی صادر هم کنیم به این صورت جوانان ما دیگر نیاز به مهاجرت بنا به این که شغلی ندارند پیدا نمی‌کنند چرا که هر روستا برای خود می‌تواند یک منبع تامین مالی داشته باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طب سنتی، بانوان خراسان شمالی، کاافرینی، گیاهان دارویی، اشتغالزایی جوانان روستایی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو