هویت زنان آزاداندیش مدیون انقلاب اسلامی است

منتشلو کار شناس مسائل سیاسی با اشاره به اندیشه های غرب درهویت زدایی از زنان به خصوص بانوان کشورمان گفت: هر زن آزاد اندیشی در گوشه گوشه نقاط جهان هویت خود را از انقلاب اسلامی می داند چنانچه امروز شاهد این امر هستیم که پویش های زیادی در آمریکا و اروپا در حال شکل گیری است مبنی بر اینکه ما می خواهیم به هویت خود بازگردیم.
هویت زنان آزاداندیش مدیون انقلاب اسلامی است
1401/12/14 - 11:00
تاریخ و ساعت خبر:
145754
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - جعفر منتشلو کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز، با اشاره به اندیشه های غرب درهویت زدایی از زنان به خصوص بانوان کشورمان گفت: هر زن آزاد اندیشی در گوشه گوشه نقاط جهان هویت خود را از انقلاب اسلامی می داند چنانچه امروز شاهد این امر هستیم که پویش های زیادی در آمریکا و اروپا در حال شکل گیری است مبنی بر اینکه ما می خواهیم به هویت خود بازگردیم.
وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران نه تنها هویت از دست رفته زن را به رسمیت شناخت و کاملا با احترام از زن و زن بودن یاد کرد بلکه فراتر از آن، زن را صاحب اصلی این نهضت و تحول اساسی در کشور قلمداد کرد لذا پس از انقلاب اسلامی، ظرفیت هایی به وجود آمد تا زنان با هویت زیبای الهی بتوانند در جامعه ظهور و بروز پیدا کنند و علاوه بر اینکه ساختارهای حاکمیتی در سطح کشور از وزارت خانه ها، سازمان ها و معاونت های زنان، در تمامی نهادهای انقلابی در سطح شهر و روستا هم ساختار زنان لحاظ شد.
منتشلو اضافه کرد: رسمیت یافتن هویت مستقل زن مسلمان در دوران معاصر و ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام (ره) مطرح شد وقتی که حضرت امام فرمودند ما انقلابمان را مدیون زنان هستیم و همچنین فرمودند صلاح و فساد ملت ها، به صلاح و فساد زنان آن ملت ها بستگی داردکه دربردارنده این معنی بود که ایشان برای زنان یک هویت اصیلی را قائلند که برای جامعه هم سرنوشت ساز خواهد بود یعنی یا جامعه را سمت صلاح خواهد برد یا فساد با این تفاسیر می توان گفت هویت مستقل زن مسلمان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به رسمیت شناخته شد.
این کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد:ما در همین فضایی که جهان تشنه عدالت در زمینه حقوق زنان است میتوانیم الگوی جدیدی را معرفی کنیم، یعنی الگویی که نه سرکوب و ظلم هایی که به زنان در گذشته می شده را می خواهد و نه ظلم های جدیدی که به زنان می شود را بنابراین باید پرچم الگوی زن مسلمان ایرانی را بلند کنیم. خیلی ها زیر این پرچم می آیند، نه فقط معتقدین به ادیان الهی بلکه تمام زنان آزادی خواه دنیا چنین نگرشی را مطالبه خواهند کرد. بنابراین رسالت ما در این برهه تاریخی خیلی سنگین می شود که ما این الگو را به سرعت به ترسیم و به اجماع نخبگانی و اجماع عمومی برسانیم و بعد از ترویج و تحقق آن در کشور خودمان زیبایی هایش را به جهان نشان دهیم.
وی افزود: امروزه دشمنان به دنبال عادی سازی بی حجابی در جامعه ما هستند، به دنبال هویت زدایی از جامعه اسلامی ، و این در حالی است که ما در جامعه اسلامی خود برای زنانگی زن ارزش قائل هستیم، اینکه غرب می‌گوید زن و مرد نداریم یعنی به دنبال نابود کردن هم زن و هم مرد است، اما اگر طبق اصول انسانی و الهی این دو جنس کنار هم قرار گرفتند به سعادت حقیقی می رسند.
منتشلو در پایان خاطر نشان کرد:بیش از۴۴ سال است که ملت چه مرد چه زن ایرانی در برابر همه فشارها و توطئه‌های خبیث‌ترین دشمنان مقاومت می‌کند و این نشان از اصالت این ملت است و با این ملت می‌شود دنیا را فتح کرد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان ایران اسلامی، هویت زن ایرانی، زن آزاداندیش، انقلاب اسلامی، جایگاه زن در انقلاب اسلامی ، خدمات زن به انقلاب اسلامی، خدمات انقلاب اسلامی به زن
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو