استقبال خزعلی از اختصاص یک درصد بودجه دستگاه های اجرایی به بانوان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت سیزدهم تاکنون اقدامات موثری در حوزه بانوان انجام داده است در عین حال به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه های اجرایی به امور بانوان اشاره و از آن استقبال کرد.
استقبال خزعلی از اختصاص یک درصد بودجه دستگاه های اجرایی به بانوان
1401/12/14 - 23:19
تاریخ و ساعت خبر:
145773
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بر اساس اصلاح بند (ح) تبصره (۹) ، به‌منظور تحقق اهداف مندرج در اصول دهم (۱۰)، بیستم (۲۰) و بیست و یکم (۲۱) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی برنامه پنجساله هفتم مبنی بر:«تحکیم نهاد خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان»، تمام دستگاه‌های ‌اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را (به استثنای فصول ۱، ۴ و ۶) در موضوعات مربوط به حوزه زنان از قبیل توانمندسازی زنان بی‌سرپرست، حمایت از فرزندآوری، مشاوره در حوزه خانواده، حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده، بهداشت، آموزش، ورزش و کارآفرینی زنان با هدایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان هزینه کند.
انسیه خزعلی روز یکشنبه در جمع بانوان تاثیر گذار البرز افزود: مصوبه امروز مجلس حرکت خوبی است که به واسطه آن اقدامات موثری در حوزه زنان و خانواده شکل می گیرد.
وی بیان کرد: افزایش ۲ سال به سنوات بانوان اعضای هیات علمی در دست اقدام است و برخی از امور باید در حوزه زنان فرهنگ سازی و برخی قوانین اصلاح شود.
خزعلی افزود: امیدواریم مساله مسمومیت دانش آموزان هرچه سریع تر به نتیجه قطعی برسد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: دشمنان درصدد هستند تا زنان را ابزار قرار دهند که باید با بصیرت مانع سوء استفاده آنان شد.
خزعلی گفت: حمایت مالی و پیگیری صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات در حوزه زنان و خانواده بوده است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به بازارچه های مجازی و کنگره زنان تاثیر گذار بیان کرد: درصدد هستیم این بازارچه ها به چند زبان در کشورهای همسایه ایجاد شود.
وی با اعلام اینکه اقدامات موثری در حوزه زنان انجام شده تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم گفت: دولت به صورت عملیاتی وارد عمل شده، اما بسیاری از موانع و کارشکنی ها ، فرسایشی شدن برخی از کارها به دلیل شرایط اغتشاشات و تحریم را شاهد هستیم که با تلاش های مضاعف اکنون از گردنه ها با همت و حضور مردم عبور کردیم.
خزعلی یادآورشد: مساله اشتغال ورزشکاران با توجه به دستور رهبرمعظم انقلاب دراین زمینه به صورت مکتوب ارایه شود .
وی اضافه کرد: بنابراین به دنبال راهکار دراین زمینه هستیم و ازطریق اسپانسرها در تامین تجهیزات ورزشی نیز توجه لازم صورت گیرد .
معاون رییس جمهور درامور زنان و خانواده گفت: درسال گذشته متمرکز برامور زنان سرپرست خانوار بودیم برخی ازاین زنان با بنیاد برکت قرارداد بستند.
وی افزود: بازار فروش محصولات و دستاوردهای زنان سرپرست خانوار دراستان ها برای هر استان یک بازارچه پیش بینی شده و به صورت مجازی اکنون نیز با اولویت زنان سرپرست خانوار اقدامات لازم در حال انجام است .
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، حقوق زنان، استانداری البرز، زن سرپرست خانواده،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو