در گفت وگو با مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌ جنوبی مطرح شد:

ترویج و توسعه فرهنگ انتظار و مهدویت، مهم ترین هدف بنیاد مهدویت/ منتظِر بایستی شباهتی به فردی که در انتظار اوست داشته باشد/انتظار یکی از وظایف مهم شخص منتظر

مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌ جنوبی گفت: اگر مردم امام غائب را به درستی بشناسند و ایشان را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند و به این حقیقت ایمان و معرفت داشته باشند؛ قطعا برخورد‌ها متفاوت و بهتر می‌شود و رذائل اخلاقی کمتر خواهد بود، گفت: منتظِر بایستی یک شباهتی به فردی که در انتظار اوست داشته باشد، بنابراین همه ما بایستی در اعمال، اخلاق، گفتار و رفتار به گونه‌ای باشیم که اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) از ما انتظار دارند.
ترویج و توسعه فرهنگ انتظار و مهدویت، مهم ترین هدف بنیاد مهدویت/  منتظِر بایستی شباهتی به فردی که در انتظار اوست داشته باشد/انتظار یکی از وظایف مهم شخص منتظر
1401/12/17 - 13:45
تاریخ و ساعت خبر:
145873
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خراسان جنوبی، این روزها بیش از همیشه جهان اسلام دچار هجمه و اسیر بدذاتی دشمنان و ظالمان است.در این شرایط؛ وقتی نام مهدیِ فاطمه(س)، منتقم خون حسین(ع) و ادامه‌دهنده راه علی(ع) به گوش می‌رسد، امید در دل ها جوانه می‌زند.
شخصی که نسل او از خاندانی سراسر عدالت‌خواه و غیرتش غیرت بنی‌هاشمی است؛ همان‌که نامش از زبان بهترین‌های عالم و راهش راه رسول‌الله(ص) است.
آری؛ چنین عصاره با برکتی از خاندان امامت و رسالت روزی پای بر زمین می‌گذارد و انشاء الله هستی را با اولین قدم‌هایش از ذلت و ناامیدی نجات می‌دهد.
انتظار؛ واژه‌ای است که در طول زندگی آن را تجربه کرده‌ایم، اما مهم‌ترین معنا و مفهوم انتظار امیدی است که برای آینده‌ای روشن، پر از عدل و داد....
انتظاری که امید به تحقق بخشیدن ارزش‌هاست؛ سبب تقویت روحیه صالحان و ریشه‌کنی ظلم و فساد می‌شود.
انسان منتظر در معنای واقعی ناامیدی در او وجود ندارد، زیرا می‌داند وقتی مهدی موعود(عج) ظهور کند یک پایان روشن حتمی رقم می‌خورد.
به بهانه ایام نیمه شعبان و ولادت امام عصر(عج) با حجت الاسلام حسین کمیلی مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌ جنوبی گفتگویی به شرح ذیل داشتیم؛
حجت الاسلام حسین کمیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران از خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت ایام ماه شعبان و میلاد امام عصر(عج)، بیان کرد: بنیاد مهدویت یک سَمَن مردمی است که توسط حجت الاسلام قرائتی و تعدادی از هیئت امنای بنیاد در سال ۱۳۷۹ شروع به کار کرد که از موسسات فرهنگی و مذهبی زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری است.
مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌ جنوبی گفت: مهمترین هدف و فعالیت بنیاد در راستای ترویج و توسعه فرهنگ انتظار و مهدویت است که در ایام نهم ربیع و نیمه شعبان این فعالیت‌ها جدی‌تر و پر رنگ‌تر دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش مهدویت در دستگاه‌های اجرایی بخشی از کار بنیاد مهدویت است که چندین سال است در قالب تفاهم نامه با ستاد اجرایی ادارات اجرا می‌شود.
حجت الاسلام کمیلی، به اجرای طرح "یاران موعود" توسط بنیاد مهدویت در دانشگاه‌ها و مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش تخصصی اساتید مهدویت در استان و شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های بنیاد مهدویت است.
حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه جشن‌های ولادت ائمه اطهار (ع) و مراسم‌های مذهبی بایستی به صورت مردمی اجرا شود، گفت: بنیاد مهدویت در برگزاری مراسم‌ها بیشتر در زمینه محتوایی برنامه‌ها کمک می‌کند و بیشتر هماهنگی و معرفی سخنران برنامه‌ها را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه افضل اعمال بشر انتظار فرج است، گفت: انتظار یکی از وظایف مهم شخص منتظر است و بحث انتظار خاص مذهب ما نیست و حتی اهل سنت نیز به طور جدی قائل به این موضوع هستند.
حجت‌الاسلام کمیلی با بیان اینکه اعتقاد به منجی در تمام ادیان بوده و هست، گفت: منتظِر بایستی یک شباهتی به فردی که در انتظار اوست داشته باشد، بنابراین همه ما بایستی در اعمال، اخلاق، گفتار و رفتار به گونه‌ای باشیم که اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) از ما انتظار دارند.
وی افزود: در بحث انتظار امروز ما دو وظیفه داریم؛ اول اینکه امام زمان(عج) را به خوبی بشناسیم و همچنین ایشان را به خوبی معرفی کنیم که متاسفانه در هر دو زمینه مشکل داریم.
مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌ جنوبی مطرح کرد: اگر مردم امام غائب را به درستی بشناسند و ایشان را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند و به این حقیقت ایمان و معرفت داشته باشند؛ قطعا برخورد‌ها متفاوت و بهتر می‌شود و رذائل اخلاقی کمتر خواهد بود.
حجت الاسلام کمیلی، به هجمه و توهین دشمنان به اسلام و فرهنگ مهدویت اشاره کرد و افزود: ترس آن‌ها از مفید، موثر و کاربردی بودن اندیشه اسلامی و مهدوی است.
وی ادامه داد: دشمن؛ اسلام و مذهب شیعه را به عنوان دین توانمند و مذهب پویا به خوبی شناخته است و دریافته اند که اگر دین اسلام و فرهنگ مهدوی در جامعه رواج پیدا کند، اندیشه آن‌ها در بین مردم جایی ندارد و در حاشیه قرار می‌گیرند بنابراین از این وحشت دارند و بابا اسلام و فرهنگ مهدوی مقابله می‌کنند.
حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه بهترین راه مقابله با اسلام ستیزی دشمنان گسترش اصل معرفت و امام شناسی است، گفت: اگر ما معرفت درستی پیدا کنیم و امام شناس واقعی باشیم هرگز راه را اشتباه نخواهیم رفت.
مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی نیمه شعبان را فرصت ادای حق و دِین به امام زمان (عج) دانست و گفت: انشاءالله در این ایام مردم برای ترویج فرهنگ مهدوی تلاش کنند و روزی برسد که همگان برای برپایی جشن میلاد امام زمان با تمام توان به صحنه آیند و انشاءالله به زودی شاهد ظهور ایشان باشیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مدیر بنیاد مهدویت خراسان‌ جنوبی، حجت الاسلام کمیلی، مهدویت، ویژگی های فرد منتظر، انتظار در ادیان الهی، توسعه فرهنگ مهدویت، اهداف بنیاد مهدویت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو