قیمت طلا و سکه به ثبات رسید

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه افت قیمت‌ طلا و سکه ادامه‌دار خواهد بود؟ گفت: با توجه به نوع نگاه و مدیریتی که این روزها از سوی مدیریت بانک مرکزی در خصوص کنترل قیمت ارز وجود دارد به نظر می‌آید در هفته پیش رو هم بازار باثباتی را تجربه کنیم و قیمت‌ها متعادل باشد.
قیمت طلا و سکه به ثبات رسید
1401/12/19 - 19:32
تاریخ و ساعت خبر:
145888
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه افت قیمت‌ طلا و سکه ادامه‌دار خواهد بود؟ گفت: با توجه به نوع نگاه و مدیریتی که این روزها از سوی مدیریت بانک مرکزی در خصوص کنترل قیمت ارز وجود دارد به نظر می‌آید در هفته پیش رو هم بازار باثباتی را تجربه کنیم و قیمت‌ها متعادل باشد.
نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، به همشهری آنلاین گفت: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا با کاهش حدود ۴۲ دلاری همراه بود که در آخرین معاملات که دیروز ۱۸ اسفند انجام شد، هر انس طلا به ۱۸۱۵ دلار رسید.
محمد کشتی‌آرای ادامه داد: از طرف دیگر با کاهش قیمت ارز که در روزهای اخیر اتفاق افتاد از اول هفته تا پایان آن قیمت‌ها سیر نزولی داشت و باعث شد که با کاهش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز، قیمت طلا و سکه هم با کاهش همراه شود. از طرفی با توجه به کاهش تقاضا، حباب سکه هم کاهش یافت و به نوعی می‌توانیم بگوییم بازار برخلاف ۱۰ روز گذشته که هیجانات کاذبی داشت در هفته اخیر به تعادل رسید.
آخرین قیمت‌ طلا و سکه
کارشناس بازار طلا و سکه در مورد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هم بیان کرد: در آخرین معاملات دیروز، قیمت سکه امامی (طرح جدید) به ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که به‌طور متوسط یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت؛ قیمت سکه بهار آزادی (طرح قدیم) به ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت؛ نیم سکه به ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط ۹۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت؛ و سکه‌های یک‌گرمی هم با یک‌میلیون تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات این هفته به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.
کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده هم با ۱۴۰ هزار تومان کاهش هفتگی دیروز به ۹ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به طور متوسط با حدود ۳۵ هزار تومان کاهش هفتگی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.
نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد حباب سکه در این هفته هم گفت: حباب سکه در هفته اخیر حدود ۲ میلیون تومان کاهش پیدا کرد که در آخرین معاملات دیروز هر قطعه سکه امامی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب بود.
افت قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟
کشتی‌آرای با بیان اینکه درمجموع روند قیمتی در بازار کاهشی بود و هیجانات کاذب در بازار نبود، در پاسخ به این سوال که افت قیمت‌ها ادامه‌دار خواهد بود؟ اظهار کرد: با توجه به نوع نگاه و مدیریتی که این روزها از سوی مدیریت بانک مرکزی در خصوص کنترل قیمت ارز وجود دارد به نظر می‌آید در هفته پیش رو هم بازار باثباتی را تجربه کنیم و قیمت‌ها متعادل باشد.
کارشناس بازار طلا و سکه همچنین توصیه کرد: معمولا کسانی که در بازارهای هیجانی داد و ستد می‌کنند دچار ضرر و زیان می‌شوند اما در مواقعی که بازار در حالت تعادل و آرامش است بهترین موقع برای انجام معاملات است که به نظر می‌رسد هفته جدید، هفته خوبی برای کسانی است که بخواهند در حوزه طلا و سکه داد و ستد انجام دهند.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ارز، بانک مرکزی، دلار، کشتی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو