دولت ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بانوان تخصیص داده است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات پیش روی بانوان ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.
دولت ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بانوان تخصیص داده است
1401/12/20 - 19:25
تاریخ و ساعت خبر:
145922
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - انسیه خزعلی روز شنبه در نشست هم اندیشی بانوان اقشار مختلف کیش با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: این اعتبارات سال گذشته بانوان جدای از اعتبارات مشترک ویژه خانواده بوده که از محل اعتبارات در زمینه های مختلف از جمله اشتغال، سلامت، زیرساخت های ورزشی، فرهنگی و اموزش مختص بانوان هزینه می شود.
وی از افزایش بودجه ۵۰ درصدی زنان و خانواده در سال آینده خبر داد و افزود: همچنین قرار است یک درصد از بودجه همه دستگاه‌ها به زنان و خانواده اختصاص یابد.
خزعلی با اشاره به اینکه طرح های مختلفی برای آموزش های مهارتی بانوان در راستای اشتغال، سلامت جسمی و روانی و ارتقای سطح علمی بانوان تدوین از سوی این معاونت تدوین شده است گفت: در نظر داریم برخی از این طرح ها را در جزیره کیش به صورت آزمایشی (پایلوت) اجرا و پس از کسب نتایج مثبت به کل کشور تعمیم داده شود.
وی در خصوص برخی مطالبان بانوان کیش نیز گفت: ایجاد دادگاه و کلینیک مشاوره های خانواده، پرداخت تسهیلات فرزندآوری، عملیاتی شدن بندهای قانونی مرتبط با بانوان، تسهیل کارآفرینی بانوان از جمله محورهایی است که در این جزیره به نفع زنان این منطقه پیگیری می شود.
نشست هم اندیشی بانوان اقشار مختلف کیش با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان یکی از نشست های تخصصی رویداد بین المللی رادمان (راهکارآفرینی در مسائل اجتماعی نوین) برگزار شد.
این رویداد به منظور جذب ایده های نوآور اجتماعی برای بهره گیری از توان نخبگان و کارآفرینان اجتماعی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علامه طباطبایی آغاز شدبه مدت سه روز در جزیره کیش برگزار شد.
این رویداد در ۶ محور اصلی و ویژه برگزار شد که بخش اصلی شامل حل مسائل اجتماعی از طریق فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، استفاده از ظرفیت‌های صنایع فرهنگی و خلاق در حل مسائل اجتماعی و بهره‌گیری از فرصت‌های اجتماعی در حل مسائل جامعه بود.
رشد و توسعه جزیره کیش با عنوان راهکارهای توسعه گردشگری تجربه‏‌گرا، راهکارهای فرهنگی جذب گردشگر و توانمندسازی و اشتغال ‏زایی بانوان بومی این جزیره نیز محورهای ویژه این رویداد بود.
که ۲۲۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه آن ارسال شد و ۲۵ ایده از از آثار دریافتی به مرحله منتخبان راه یافت و درنهایت داوران ۶ اثر را در ۲ بخش اصلی و ویژه را انتخاب کردند.
تهران، اصفهان و قم بیشترین تعداد آثار ارسالی را به خود اختصاص داده اند و عمده محورهایی که دبیرخانه آثار را دریافت کرده شامل تسهیل اجتماعی و فرهنگی، آموزش و توانمند سازی. زنان و خانواده، گردشگری، رسانه و فصای مجازی، علم و فناوری، بازی و سرگرمی، صنایع دستی، معلولان و سبک زندگی اسلامی است.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کیش، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، سازمان منطقه آزاد کیش، دولت سیزدهم،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو