میعادفر عنوان کرد؛

ناوگان اورژانس مشکل سوخت دارد/ ماموریت های اورژانس بانوان

رئیس سازمان اورژانس کشور، به تشریح ماموریت های نوروزی اورژانس پرداخت.
ناوگان اورژانس مشکل سوخت دارد/ ماموریت های اورژانس بانوان
1401/12/25 - 22:15
تاریخ و ساعت خبر:
146067
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - جعفر میعادفر، روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، در نشست خبری گفت: مأموریت نیروهای اورژانس از امروز همزمان با آغاز پیک اول سفرهای نوروزی در کشور شروع می‌شود.
وی از آمادگی ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور برای خدمات رسانی به هموطنان و مسافران نوروزی خبر داد و افزود: ۲۶ هزار نیروی اورژانس در مأموریت‌های نوروزی حضور خواهند داشت.
مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ بیمارستان کشور، در طرح سلامت نوروزی آماده خدمت به هموطنان و مسافران نوروزی است.
میعادفر در ادامه به مشکلات و چالش‌های سازمان اورژانس کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به فرسودگی ناوگان اورژانس، ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز ناوگان اورژانس کشور در بودجه ۱۴۰۲ اختصاص یافته که ۱۵۰۰ میلیارد آن از محل عوارض سیگار و ۲۵۰۰ میلیارد نیز از محل عوارض شخص ثالث تأمین خواهد شد.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: با این بودجه می‌توانیم ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس بخریم که به نظر می‌رسد زودتر از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ یا اوایل ۱۴۰۳ این تعداد آمبولانس وارد ناوگان اورژانس نشود.
وی همچنین با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان اورژانس کشور، گفت: از محل مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در وزارت بهداشت، ۳۷۵۰ نفر سهم اورژانس ۱۱۵ کشور است که امیدواریم با برگزاری آزمون، هر چه زودتر این تعداد نیرو را جذب کنیم.
میعادفر با عنوان این مطلب همچنان مشکل سوخت ناوگان اورژانس ادامه دارد، افزود: ما که نمی توانیم سوخت را بفروشیم.‌
وی ادامه داد: بیشترین مشکل سوخت اورژانس در سیستان و بلوچستان است و بارها درخواست کردیم سهمیه سوخت ما را افزایش دهند.
رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص حضور بانوان در مأموریت‌های اورژانس، گفت: در تهران ۴ پایگاه اورژانس بانوان داریم که از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ فعال هستند
وی با اعلام اینکه در کلانشهرها آمادگی داریم پایگاه‌های اورژانس بانوان را فعال کنیم، افزود: مهم‌ترین مشکل ما کمبود فضای فیزیکی برای احداث پایگاه اورژانس است.
به گفته میعادفر، پایگاه‌های اورژانس بانوان سه نفره است که ۲ خانم و یک آقا هستند.
وی با بیان این مطلب که حدود ۲۰۰ نفر خانم فارغ التحصیل فوریت‌های پزشکی داریم، افزود: بانوان به همه مأموریت‌های اورژانس اعزام می‌شوند و این طور نیست که تفکیک زن و مرد صورت بگیرد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جعفر میعادفر، اورژانس کشور، برنامه سلامت نوروزی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو